عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اصل 44 مجلس:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر ضرورت شکستن انحصار در واردات پهنای باند تاکید کرد و آن را موجب ایجاد فضای رقابتی بین بخش خصوصی، افزایش کیفیت و کاهش قیمت ها دانست.

 بهروز نعمتی، عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم با بیان اینکه جلسات مختلفی با مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و وزیرارتباطات مبنی بر موضوع واردات  پهنای باند داشتیم، بر ضرورت واگذاری واردات پهنای باند به بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: بر اساس اصل 44 قانون اساسی و فرامین مقام معظم رهبری باید کلیه امور به بخش خصوصی واگذار شود و این اتفاق در  حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز باید رخ دهد.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر اینکه هر آنچه  مردم و بخش خصوصی قادر به انجام آن نباشند دولت می تواند ورود کرده و آن را انجام دهد، گفت:  در جلساتی که در همین زمینه با بخش خصوصی برگزار شد آنها نیز به این نتیجه رسیدند که باید به صورت جدی به این موضوع توجه کرده و آن را در اولویت های خود قرار دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،  ادامه داد: با ورود بخش خصوصی به این بخش، فضای رقابتی بین اپراتورهای مختلف شکل می گیرد و به دنبال آن طبیعی است با ایجاد رقابت سالم، کیفیت افزایش و به دنبال آن قیمت ها نیز کاهش می یابد و در نهایت رضایت بیشتر مشتری را شاهد خواهیم بود.

نعمتی  در عین حال تاکید کرد: در حال حاضر قیمت ها یک طرفه بوده و این قیمت ها مورد رضایت مردم و مجلس نیست و این در حالی است که فضای رقابتی در ارایه خدمات بهتر و با قیمت کمتر، تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه این موضوع به صورت ویژه از حدود شش ماه قبل تا کنون مورد توجه و پیگیری است، تصریح کرد: با معاونان وزیر ارتباطات از جمله مهندس جهانگرد، مهندس  خسروی و دکتر عمیدیان جلساتی گذاشتیم و به نوعی بنده از طرف کمیسیون  ماموریت پیدا کردم که این موضوع را پیگیری کنم.

وی در بخشی از سخنان خود همچنین  با اشاره به فضای پساتحریم و باز شدن درهای کشور به روی هیات های خارجی نیز گفت: رسالت دولت این است که نیازمندی های بخش داخلی را تامین کند و قرار نیست فرش قرمزی برای واردات پهن کنیم تا شرکت ها بدون برنامه وارد کشور شوند و منجر به رکود بخش داخلی شوند.

وی در عین حال بیان کرد: با توجه به نیازمندی ها و کمبود های دولت باید برنامه ریزی لازم را انجام داد و بخش خصوصی را فعال تر کرد و نباید تمام هم و غم ما این باشد که فقط به واردات بپردازیم چون به ارزش افزوده کالاها و تولیدکنندگان ما لطمه می زند.

نعمتی  تاکید کرد: باید به سمت و سویی برویم که بر اساس اقتصاد مقاومتی نیازمندی های داخلی را تامین کرده و چرخه تولید را در دست گرفته و فعال‌تـر کنیم.

انتهای پیام