1395-01-14 06:06
دسته بندی: 
سرپرست اداره پژوهش و فناوری دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات گفت:‌ به کارگیری آموزش های سنتی و بهره گیری از شبکه های اجتماعی، ‌بهره وری را افزایش می دهد.

به گزارش سایت نسل چهارم، مهندس حسن پاشایی گفت:‌ تجربه آزمایشی در دانشکده پست و مخابرات نشان داد که تلفیق روش های آموزش سنتی و مجازی و به خصوص استفاده از فضای مجازی و امکانات شبکه های اجتماعی در آموزش های مهارت محور، بسیار حائز اهمیت است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت های پژوهشی دانشکده در سال 94، گفت: فعالیت های پژوهشی در دانشکده به دو دسته پژوهش ها و پروژه های دانشجویی و پژوهش های مرتبط با حوزه صنعت مخابرات به خصوص نیاز سنجی های آموزشی تکنولوژی های نوین حوزه فاوا  تقسیم می شود.

وی ادامه داد: در حوزه پروژهای دانشجویی رویکرد دانشکده تعریف و اجرای پروژه های کاربردی  است که مورد نیاز کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد. علاوه بر این در اجرای پروژه های دانشجویی ، هدف کسب مهارت توسط دانشجویان برای جذب در بازارهای این حوزه و یا مهارت های لازم برای خود اشتغالی توسط دانشجویان است. بدین منظور پروژه هایی در زمینه ساخت تجهیزات مرتبط با اینترنت اشیا ، نوشتن اپلکیشن های کاربردی و مطالعه و بررسی استانداردهای ITU  تدوین و اجرا شده است.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهش های مرتبط با صنعت فاوا ، با محور قرار دادن اسناد بالا دستی از جمله سند چشم انداز، سند اقتصاد مقاومتی و به خصوص سند برنامه ششم در حوزه فاوا ، نیاز سنجی آموزشی این حوزه مورد مطالعه قرار گرفته و پروژه هایی تدوین شده است که پس از تائید مراجع ذی صلاح ، از ابتدای سال آینده اجرای آنها شروع خواهد شد.

پاشایی با اشاره به برگزاری گارگاه های مهارت محوردر دانشکده، گفت: یک دوره کارگاه های مهارت محور به منظور آشنا کردن علاقه مندان به اپلکیشن نویسی به صورت رایگان و اغلب در روزهای تعطیل در دانشکده برگزار شد که نتایج سودمندی داشت.

وی افزود: شرکت کنندگان با تشکیل تیم هایی نسبت به اجرای پروژه برای بخش خصوصی اقدام کردند که ویژگی مهم این کارگاه ها آن بود که شرکت کنندگان با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، در طول هفته نسبت به اشترک گذاری فعالیت های خود و سوالات اقدام  کرده و در آخر هفته به صورت حضوری آموخته های خود را درکارگاه مورد آزمون قرار دادند.

پاشایی با اشاره به  عدم اشتغال فارغ التحصیلان که عمدتا به علت نداشتن مهارت های مورد نیاز است، افزود:‌ شاید بتوان با بهره گیری از بستر و امکانات فضای مجازی، مهارت های مورد نیاز بخش ICT  کشور را در فارغ اتحصیلان و دانشجویان حوزه ICT  ایجاد کرد.

پاشایی خاطرنشان کرد:‌ با بهره گیری از این روش،‌ فارغ التحصیلان رشته های فناوری اطلاعات می توانند با کمترین هزینه، مهارت های مورد نیاز را کسب کرده و به صورت خود اشتغالی،‌ وارد بازارهای کسب و کار  یا فعالیت در شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد شوند.

وی تصریح کرد: در طول سال گذشته به عنوان سال پیوند مجدد دانشکده پست و مخابرات در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شروع مناسبی در این زمینه فعالیت های پژوهشی داشته ایم و سال 94 سال پایه ریزی و کاشت بود و به امید خدا برداشت محصول فعالیت های دانشکده از سال 95 آغاز می شود.

انتهای پیام