هوش مصنوعی
بهترین روش برای یافتن ارتباط‌های گرم با مشتری بالقوه از طریق ربات های چت است، چراکه یک ربات چت، بر خلاف یک فروشنده انسانی، ممکن است به شیوه های تماس مختلف با مشتری در همه‌کانال های خرید دسترسی داشته باشد.

محسن علیمددی در یک گام به جلو شماره 92 ماهنامه نسل چهارم آورده است:

روش زندگی و پیشبرد کسب و کار ما با وجود هوش مصنوعی به طور قابل توجهی تغییر کرده است و این در مورد نحوه انجام امور روزمره بانک ها و سایر موسسات مالی نیز صدق می‌کند. بانک می‌تواند از موارد استفاده از هوش مصنوعی بهبود یافته و محاوره‌ای بهره مند شود، بنابراین، تجربه جامع کاربر ممکن است، سودمند باشد.

تصور کنید که به یک دفترچه حساب پس انداز نیاز دارید، در حالی که صف طولانی وجود دارد که منتظر به روز رسانی دفترچه های خود در بانک هستند. چه کسی می خواهد بی جهت به بانک مراجعه کند، فکر نمی کنید آزاردهنده است؟ در دنیای امروزی که ما در آن زندگی می کنیم، می توانید در حالی که در خانه استراحت می کنید، بدون نیاز به جا به جا شدن، همه کارها را انجام دهید.

بزرگترین مراکز تماس در ایالات متحده متعلق به شرکت های بیمه و مالی شامل ولز فارکو، سیتی گروپ، بانک آمریکا، جی پی موگان چیس و شرکا، امریــکن اکسپـــرس و سرمایــه گذاری فیدلیتی هستند که بیش از 3.3 میلیون نیروی کار مرکز تماس را در سراسر کشور برای ارائه خدمات به مصرف کنندگان استخدام می کنند تا کمک مورد نیاز مشتریان را در اختیارشان قرار دهند.

با این حال، تغییری در نحوه صرف هزینه‌های کسب‌وکارها برای فناوری به منظور کاهش هزینه‌های خدمات مشتری و خودکارسازی اکثر درخواست‌های مشتری ایجاد شده است. بر اساس تحقیقات جونیپر، تا سال 2023، چت ربات‌های هوش مصنوعی در بانکداری به صرفه جویی 7.3 میلیارد دلاری در هزینه‌های عملیاتی در سطح جهان کمک خواهند کرد.

هوش مصنوعی محاوره ای چیست و چگونه به تجربه بهتر مشتری کمک می کند؟

خدمات مشتری که در هر لحظه سریع و در دسترس است، در طول یک بیماری همه گیر به شدت مورد نیاز می باشد. بسیاری از کسب‌وکارها و برندها در حالی که خود را با تغییر رفتار مصرف‌کننده ناشی از بحران بهداشتی تطبیق دادند، با موانع متعددی در مقیاس جهانی مواجه شدند. آن موقعیت برای فناوری زمان مناسبی بود تا امور را به عهده گیرد و زندگی را برای همه ساده کند. در نتیجه، واضح است که ارتباطات اینترنتی چگونه به مشتریان در مقابله با بیماری همه گیر کمک می کند.

کلید درک کامل پتانسیل تعامل دیجیتال یا نشان دادن آنکه چگونه تجزیه و تحلیل تعاملی ممکن است نقاط کور سازمانی را برای بهبود تجارب مصرف کننده آشکار کند، کانال های دیجیتال هستند. امروزه مشتریان گزینه‌های متعددی برای تماس با برندها دارند.

آنها از پلتفرم‌های مختلفی از جمله پیامک و چت برای پاسخگویی به درخواست‌های پشتیبانی استفاده می کنند. در سال های اخیر، استفاده از این دو کانال افزایش چشمگیری داشته است.  پلتفرم آنلاین آماری استاتیستا گزارش می دهد که با استفاده از افزایش 110 درصدی مسنجر فیس بوک یا واتس اپ در سال 2020 نسبت به سال 2019، پیام های اجتماعی روش ارتباطی ترجیحی مشتریان برای تماس با کسب و کارها بوده است.

فناوری‌های نوظهور، از جمله ربات‌ها، اتوماسیون، ربات‌های گفتگو، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، پردازش زبان طبیعی و تجزیه و تحلیل ها نیز بیشتر مورد استفاده قرار گرفتند. هوش مصنوعی محاوره ای ترکیبی که عامل کلیدی در بهبود تجربیات مشتریان و افراد پاسخگو به مشتری است، با استفاده از این فناوری ها امکان پذیر شد.

مصرف کنندگان امروزی برای داشتن تجربیات مثبت از برندها انتظار عملکردی سریع و راحت دارند. کمک در زمان واقعی توسط هوش مصنوعی محاوره‌ای می تواند به برندها کمک کند تا خدمات مشتری خود را به شکلی نو دوباره ساماندهی کنند. داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها قابلیت‌های هوش مصنوعی محاوره‌ای را تقویت کرده و موجب بهبود تجربیات مشتری می شوند. با شخصی‌سازی تعاملات، امکان حس کمتر مکانیکی و برنامه‌نویسی شده فرآیند را با تجزیه و تحلیل داده‌های مخاطبین قبلی فراهم کنید.

هوش مصنوعی محاوره ای در بانکداری و امور مالی

طبق تحلیل مجله آنالیتیک اینسایت، انتظار می‌رود تا سال 2025 بازار جهانی هوش مصنوعی در بخش بانکداری 48.3 میلیارد دلار فروش داشته باشد. هوش مصنوعی محاوره‌ای در بخش بانکداری فرایند انتقال از یک مدل ارائه خدمات دستی و فشرده عملیاتی به یک مدل هوشمند متمرکز بر گزینه‌های خود یاری را امکان‌پذیر می‌سازد که موجب افزایش رضایت مشتری می‌شود.

پذیرش هوش مصنوعی محاوره ای توسط بانک ها به آنها این امکان را می دهد تا جایگاه واقعی خود را در مرکز رفاه مالی مشتریان خود باز پس گیرند و پارادایم  یا الگوهای تعامل را به طور اساسی تغییر دهند. مزایای هوش مصنوعی محاوره ای در بخش بانکداری بی شمار است، اما در اینجا به چند مورد اشاره می شود. اجازه دهید ببینیم چت بات ها چگونه می‌توانند به بخش بانکداری کمک کنند:

1. دسترسی بیشتری را نسبت به یک اپ ارائه می دهد

پشتیبانی و برقراری ارتباط با چت بات ساده تر از اپ یا برنامه کاربردی است، زیرا می‌تواند در کانال‌های مختلفی که مصرف کنندگان استفاده می کنند، فعالیت داشته باشد. ربات‌های چت به شما اجازه می‌دهند تا با ادغام با دستیارهای صوتی مانند Siri، Alexa و Google Assistant و همچنین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند Facebook Messenger و WhatsApp، با مشتریان در مکان خودشان به موقع ملاقات کنید.

2. نرم افزار ارتباطی سریع و قابلیت استفاده ساده

چت‌بات‌ها به مشتریان اجازه می‌دهند تا با تقلید از الگوهای تعامل انسانی و یادگیری از هر مخاطبی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، به‌صورت نامرئی و سریع با کسب‌وکارها به شیوه‌ای مناسب و بصری تعامل کنند. اولویت دیگر سرعت است. در مقایسه با پاسخ‌های تقریباً فوری یک ربات چت، زمان انتظار پشت تلفن برای صحبت با نماینده پشتیبانی مشتری خسته‌کننده است، بنابراین، مردم چت بات ها را ترجیح می دهند.

3. توسعه فروش و ارتباط با مشتریان بالقوه

بهترین روش برای یافتن ارتباط‌های گرم با مشتری بالقوه از طریق ربات های چت است، چراکه یک ربات چت، بر خلاف یک فروشنده انسانی، ممکن است به شیوه های تماس مختلف با مشتری در همه‌کانال های خرید دسترسی داشته باشد. علاوه بر این، ربات‌های چت به بانک داده هایی از بینش‌های مشتریان دسترسی دارند که می‌توانند با سرعتی سرسام‌آور آنها را تجزیه و تحلیل کنند. در نتیجه، آنها کاملاً برای کار غربال کردن تعداد زیادی از مشتریان بالقوه از طریق بررسی ترفندهای فروش مناسب هستند.

هوش مصنوعی محاوره‌ای در بانکداری به درک و حل سؤالات مشتریان با خودکار کردن کارهای تکراری کمک می‌کند که در غیر این صورت انجام آن‌ها زمان زیادی از کارمند بانک می‌برد.

ارزش بازار شرکت های بانکداری، مالی و بیمه در سراسر جهان به دلیل هوش مصنوعی در حال افزایش است. طبق گفته Accenture، تا سال 2035، بخش خدمات مالی از راه حل های AI بیش از یک میلیارد دلار سود خواهد برد. کارایی بهتر و تصمیم گیری های سریع، اعتبار شما را بهبود می بخشد که برای فضای بانکی مهم است.

بدیهی است که هوش مصنوعی با کاهش هزینه‌های عملیاتی، خودکارسازی رویه‌ها و افزایش تجربه کلی بانکداری برای مشتریان، پتانسیل تأثیرگذار قابل توجهی بر صنعت بانکداری دارد. کیفیت خدمات در نتیجه افزایش استفاده از هوش مصنوعی محاوره ای در بانکداری به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

موارد برتر استفاده از هوش مصنوعی محاوره ای در بانکداری و امور مالی

گزارش شرکت خبررسانی Business Wire در مورد بانکداری نشان می دهد که بانکداری یکی از دو صنعتی خواهد بود که تا سال 2024 بیشترین هزینـــه را برای راه حل های هوش مصنوعی خواهد داشت. اکثر فرآیندهای بانکداری از شروع یک فرآیند تا تکمیل آن پیروی می کنند و هوش مصنوعی دوست دارد این روال را دنبال کند.

برخی از موارد استفاده از هوش مصنوعی محاوره ای در بانکداری در زیر آورده شده است:

بررسی موجودی حساب و میزان بدهی به کارت اعتباری

یکی از مزیت‌های مهمی که چت‌بات‌ها ارائه می‌دهند، توانایی حل انواع مختلف مسائل و پاسخ به سؤالات در محل مخاطب در 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته است. بانک‌ها با استفاده از چت ربات بانکی می‌توانند درخواست‌های شخصی‌تر را رسیدگی کنند. یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی درخواست تأیید ربات نبودن کاربر را انجام می دهد و پس از این، تمام اطلاعات در دسترس است. بررسی موجودی حساب یا میزان بدهی به کارت اعتباری، یکی از درخواست‌های اصلی کاربران است، زیرا 36 درصد از آمریکایی‌ها روزانه موجودی را چک می‌کنند.

سؤالات مربوط به سررسید پرداخت

در ارتباط با قبض‌ها، وام یا کارت‌های اعتباری، چت‌بات‌های بانکی می‌توانند به سؤالات مربوط به مهلت پرداخت آنها پاسخ دهند. در سه ماهه اول سال 2022، اف آر اس گزارش می دهد که نرخ از پیش تعیین شده برای وام های مصرفی به 1.73درصد افزایش یافته است. بنابراین در صورت خودکار بودن پرداخت های ماهانه و ارائه خدمات اضافی از طریق کانال های جایگزین، می توان این عدد را نیز کاهش داد. چت ربات‌های بانکی هوش مصنوعی می‌توانند پیش از موعد سررسید به مصرف‌کنندگان هشدار دهند تا به آنها یادآوری شود که پرداخت را انجام دهند.احتمالاً ایجاد تعادل در بودجه و اطمینان از اینکه تمام پرداخت‌های شما به موقع انجام ‌شوند، با توجه به برنامه‌های شلوغ آمریکایی‌ها چالش برانگیز می باشد. هوش مصنوعی محاوره ای یادآوری سررسید پرداخت را در اختیار مشتریان می گذارد، به سؤالات آنها در مورد سررسید پرداخت پاسخ می دهد و همچنین دستور پرداخت را بر اساس درخواست آنها انجام می دهد. هنگامی که مشتریان از موجودی خود اطلاع داشته باشند و دستورالعمـل ها را دنبال می کنند، چت بات ها می توانند با استفاده از گزینه های پرداخت ذخیره شده قبلی به آنها در پرداخت صورتحساب های خود کمک کنند. مشتریان لازم نیست نگران چیزی باشند، زیرا ممکن است پرداخت های خودکار نیز برای آنها تنظیم شده باشد.

پرداخت ها (وام یا کارت اعتباری)

به منظور کمک به کاربران در مدیریت گزینه‌های پرداخت خود و هدایت آنها به فرآیند پرداخت، دستیاران هوش مصنوعی محاوره‌ای با سیستم‌های داخلی بانک ادغام می‌شوند. به دلیل چابکی، سرعت و ظرفیت یک ربات چت برای انجام انواع فعالیت ها و اقدامات، این تجربه های محاوره‌ای ممکن است در واقع سریعتر از پرداخت توسط کاربر از طریق تلفن، وب سایت یا حتی یک برنامه موبایل باشند.

انتقال وجه بین حساب ها

با کمک یک چت ربات بانکی هوش مصنوعی، انتقال پول بین حساب ها همزمان با خنثی کردن کلاهبرداری و حملات سایبری ممکن می شود. تا سال 2021، جرایم کلاهبرداری از کارت های پس انداز و اعتباری تعداد قربانیان را در ایالات متحده به 127 میلیون افزایش داد. در صنعت بانکداری و در تمام امور مالی، پیشگیری از تقلب بسیار حیاتی است و چت بات ها پتانسیل زیادی برای شناسایی کلاهبرداری را دارند.

برای تأیید اینکه کاربر ربات نیست و برای ردیابی موقعیت کاربر در همان زمان واقعی به طوری که بتوان تاریخچه تراکنش ها را بررسی کرد، یک چت ربات مالی می تواند بر اساس زمینه، از کاربر سؤال بپرسد. یک ربات چت می‌تواند در صورت جدید بودن این عوامل، فوراً از کاربر چند سؤال از زمینه قبلی بپرسد و امکان دارد تأیید کند که مخاطب، کاربر مورد نظر است. در برخی شرایط، ممکن است تشدید اقدامات تأییدی با کمک یک عامل زنده، لازم باشد تا در صورت وجود شک و تردید، تأیید شود که کاربر همان کسی است که ادعا می کند.

گزارش کارت گم شده یا به سرقت رفته

مشتریان باید اقدامات سریعی را برای مسدود کردن یا قفل کردن کارت های اعتباری خود در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن کارت انجام دهند. برای ادامه این کار، مشتری باید شماره تلفن شرکت کارت اعتباری را پیدا کرده و شماره گیری کند.

با این حال، گزینه ایده‌آل برای مصرف‌کننده این است که برای پاسخگویی یک کارگزار، در فهرست طولانی انتظار قرار نگیرد. اینجاست که یک چت ربات بانکی هوش مصنوعی ممکن است کمک کند. کاربر اجازه دارد سرقت یا گم شدن کارت خود را گزارش دهد، بفهمد آیا هنوز پولی در حساب وجود دارد یا خیر و سپس به صورت فیزیکی به دنبال کارت برود.

پرسش در مورد برداشت‌های اخیر کارت یا حساب

آنها می توانند تراکنش ها و هزینه های اخیر را ردیابی کنند که مزیت بیشتر این دستیاران مجازی برای بانکداری است. مشتریان همچنین می توانند از ربات ها در مورد آخرین عادات خرج کردنشان بپرسند و آنها مشتاقانه پاسخگو هستند. بر اساس گزارش بانک CNBC، 42 درصد از آمریکایی‌ها نمی‌دانند که هنوز برای اشتراکی که دیگر استفاده نمی‌کنند، آبونمان پرداخت می‌کنند. این ربات‌های چت می‌توانند به درخواست‌های مربوط به هزینه اشتراک پاسخ دهند یا دسته‌های پرخرج کاربر را ارائه دهند.

ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه و جذب آنها

وقتی زمان تعامل  فاکتور مهمی می شود، چت بات ها شکست ناپذیر می شوند. آنها ممکن است برای اولین بار با مشتریان تماس برقرار کنند و به انگیزه های پشت خواستــه ها و احساسات آنها پی ببرند.
علاوه بر جذب مشتریان جدید و کسب اطلاعات شخصی آنها، این تعامل فوق العاده انسانی می تواند به بانک ها در گسترش مشتریان خود کمک کند. پس از آن، کارکنان فروش، این جزئیات را برای ادامه گفتگو دریافت می کنند.

بانکداری با هوش مصنوعی محاوره ای می تواند دیدگاه مشتریان را در هنگام برقراری تماس در همان زمان تغییر دهد. در نتیجه، بانک‌ها ممکن است بتوانند به‌طور مؤثری به موفقیت دست یابند و یک فرصت خدماتی را ایجاد کنند.

بانک های برتر جهانی که از هوش مصنوعی محاوره ای استفاده می کنند:

1. دستیار چت بات Ally Assist توسط بانک اینترنتی Ally

یکی از اولین بانک هایی که یک ربات چت را معرفی کرد، Ally Bank  بود که در سال 2015 چت بات Ally Assist را در تلاشی برای ارائه مراقبت های یکپارچه و متناسب با نیاز خاص مشتریان برای رسیدگی به حساب هایشان منتشر کرد. از Ally Assist می‌توان برای پرداخت قبوض، انتقال پول و دریافت اطلاعات حساب از طریق برنامه آیفون بانک Ally استفاده کرد. این بانک چت بات Ally Skill را در پلتفرم الکسای آمازون معرفی کرده است که به کاربران امکان می دهد عملیات مالی اولیه را با استفاده از دستورات صوتی انجام دهند.
با بررسی حساب‌ها و تراکنش‌ها برای ایجاد موضوعات و پیام‌های پشتیبانی مربوطه، Ally Assist ممکن است تقاضاهای مصرف‌کننده را از طریق یادگیری ماشینی پیش‌بینی کند.
ایده کلیدی: Ally Assist سودمند است زیرا به مشتریان کمک می کند تا حساب ها را به درستی مدیریت کنند. این چت بات به انجام بسیاری از امور مانند پرداخت، انتقال پول و غیره کمک می کند، بنابراین هنگام تهیه چت بات بانکی باید به نیازهای مشتریان به صورتی توجه کرد تا چت بات بتواند انتظارات مورد نظر مشتریان بانکی را برآورده کرده و راه حل های دقیقی را به آنها ارائه دهد تا وفاداری آنها را به دست آورد.

2. چت بات دستیار مجازی بانک HSBC

چت بات Amy در صفحات محصولات متعدد موجود در وب سایت بانک دردسترس است. امی به مشتریان کمک می‌کند تا پاسخ‌های سریع به پرسش‌های مکرر درباره محصولات و خدمات بانک را دریافت کنند، زیرا او به زبان انگلیسی، چینی سنتی و چینی ساده تسلط دارد.
ایده کلیدی: امی چند زبانه است، برای بانکی در سطح بین المللی فعالیت می کند، استفاده از یک ربات گفت‌وگوی هوش مصنوعی که می تواند به زبان های مختلف به مشتریان خدمات ارائه دهد، یک مزیت می باشد. هر مشکلی که مصرف‌کننده به دنبال راه‌حلی برای آن است، می‌تواند به صورت یک تماس شخصی‌شده به امی اضافه شود و به مشتری احساس خاص بودن بدهد. این امر باعث حفظ وفاداری مشتری به بانک شده و حل هر گونه نگرانی را تسریع می‌بخشد.

3. ربات چت Citi Bot SG از سوی بانک سیتی

مشتریان می توانند با استفاده از ربات چت Citi Bot SG بانک سیتی از طریق مسنجر فیس بوک اطلاعات اولیه حساب را جویا شوند. مشتریان می توانند به سؤالات خود در مورد مانده حساب، تراکنش‌ها، پاداش‌ها و جزئیات پرداخت کارت‌های اعتباری، حساب‌های جاری و حساب‌های پس انداز پاسخ دریافت کنند.
ایده کلیدی: به منظور ارائه پاسخ‌های سریع‌تر و مراقبت فردی به مشتریان، چت‌ربات‌های هوش مصنوعی محاوره‌ای می‌توانند خدمات مالی را انجام دهند و وظایفی را که قبلاً توسط انسان‌ها انجام می‌شد، به نحو احسن انجام دهند. به این ترتیب حجم کار تقسیم می‌شود و مشتریان مجبور نیستند برای تراکنش های ساده در صف طولانی در خط خدمات مشتری منتظر بمانند. بیشتر کار توسط ربات چت انجام می شود، بنابراین مدیریت مشتریان و دادن پاسخ های رضایت بخش به آنها با چت باتی مانند Citi Bot امکان پذیر است.

4. چت باتENO  توسط بانک Capital One

ربات چت ENO یک دستیار دیجیتال از بانک Capital One، از طریق پیامک، همراه بانک و وب سایت بانک در دسترس است. ENO از پردازش پیچیده زبان طبیعی برای تشخیص 2200 راه ممکن برای پرس و جو در مورد موجودی یا تراز حساب بانکی استفاده می کند. ENO همچنین ابتکار عمل را بر عهده می گیرد تا اگر موجودی بزرگتر از حد معمول مشکوک به تقلب باشد یا اگر متوجه انعام غیرمعمولی شود، با مشتری تماس بگیرد. یکی دیگر از عملکردهای متمایز ENO رصد استفاده های رایگان برای اطلاع به کاربرانی است که زمان‌شان در شرف انقضاء می باشد.
ایده کلیدی: استفاده از ربات چتی مانند ENO می تواند به بانک ها کمک کند تا روز خود را به درستی مدیریت کنند و ENO بیش از 2000 راه برای پرس و جو در مورد موجودی حساب دارد، بنابراین اگر حساب مشتری با هر گونه مشکل کلاهبرداری مواجه شود، می تواند به سرعت آنها را برجسته کرده و به  اطلاع مشتری برساند تا اقدامات لازم صورت گیرد. سایر اطلاعات مهم در مورد حساب نیز می تواند به سرعت به مشتری منتقل شود که او را از استرس دور نگه می دارد و وفاداری مشتری به بانک را میسر می کند. بنابراین، تمرکز بانک شما در هنگام ایجاد یک هوش مصنوعی محاوره ای باید روی کمک به مشتریان به هزاران روش مختلف باشد.

5. چت باتErica  توسط Bank Of America

برنامه بانک آمریکا شامل یک دستیار مالی مجازی به نام اریکا است که کمک به کاربران در مدیریت پول را میسر می کند. اریکا نمرات اعتباری، تأیید بازپرداخت، پاداش، مانده حساب و خلاصه هزینه‌ها را در نرم افزار رابط تعاملی ارائه می‌دهد. اریکا همچنین قادر به ارسال یادآوری قبض و تعیین محل هزینه های تکراری است.
قابلیت‌های این چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی به همین جا ختم نمی‌شود، اریکا اطلاعات را در مورد عملکرد پورتفولیو، معاملات، مانده‌های سرمایه‌گذاری، قیمت‌ها و دارایی‌ها، در اختیار بخش Merrill بانک آمریکا می گذارد و از آنها پشتیبانی می کند.
اریکا در سال 2020 به بیش از 5 میلیون کاربر در تکمیل بیش از 75 میلیون درخواست کمک کرد. بیش از 175 میلیون درخواست توسط اریکا از زمان شروع آن در سال 2020 پاسخ داده شده است و به 15 میلیون کاربر کمک کرده است. اریکا هر روز تقریباً به 400 هزار روش مختلف با مردم در تعامل است.
ایده کلیدی: اریکا توانایی رسیدگی به تعداد بیشماری از مشتریان را دارد، بنابراین به طور مشابه، زمانی که شما برای هوش مصنوعی محاوره ای در یک بانک برنامه ریزی می کنید، باید بتواند میلیون ها مشتری را مدیریت کند و به آنها در ارتباط با تمام سوالات مانند موجودی حساب، ارسال یادآوری های پرداخت و اطلاعات بیشتر کمک کند. این ربات همچنین از طریق 400 هزار روش مختلف قادر به تعامل با مشتریان  است، بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، باید یک ربات همه کاره با ویژگی های مهم و سودمند ایجاد شود.

هوش مصنوعی محاوره ای چگونه پشتیبانی مشتری را در بانکداری، خدمات مالی و بیمه تقویت می کند؟

فراتر از ارائه پاسخ سریع‌تر به پرسش‌ها، هوش مصنوعی محاوره‌ای با صرفه‌جویی در وقت مشتریان و ترویج حفظ مشتری بیشتر، رسیدگی به مشتری را به طرق مختلف متحول کرده است.
بخش بانکداری، خدمات مالی و بیمه از محبوبیت روزافزون هوش مصنوعی محاوره ای که در تمام صنایع گسترش یافته است، در امان نیست. بر اساس مطالعه ای در سایت خبری Business Insider، 80 درصد از کسب و کارها از چت بات ها یا پلتفرم‌های هوش مصنوعی محاوره ای در برخی ظرفیت‌های خود استفاده می کنند. به نظر می رسد رسیدگی به اندازه مبهوت کننده 90 درصد از کل درخواست های دریافتی در بانک ها توسط این چت ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی قابل خودکار شدن هستند.
هوش مصنوعی محاوره ای در بخش بانکداری، خدمات مالی و بیمه یک ابزار دیجیتال مفید است که به کسب و کارها و مشتریان کمک می کند تا موکلان خود را حفظ کنند. مزیت اصلی آن این است که برندها می توانند مطمئن باشند که مشتریان‌شان پاسخ های دقیق و درستی به تمام سوالات خود دریافت خواهند کرد. همچنین امکان تصمیم گیری سریع را برای مشتریان فراهم می کند. بخش بانکداری و خدمات مالی به شدت به این امر وابسته است، چراکه با امور مالی کاربران سروکار دارد.

1. لازم نیست نگران سؤالات متداول باشید

تعدادی سؤال وجود دارد که اغلب در بخش بانکداری، خدمات مالی و بیمه مطرح می شود. مثلاً موجودی حساب من چقدر است؟ واجد شرایط چه اعتباری هستم؟ موعد پرداخت بیمه من چه زمانی است؟ یک هوش مصنوعی محاوره ای قادر است به هر یک از این سوالات پاسخ های سریع و صحیح بدهد.

2.  انجام تراکنش ها و پرداخت

علاوه بر این، ربات چت می‌تواند با اجازه دادن به کاربران برای پرداخت محصولات و پیگیری همه تراکنش‌های خود، امور را تسریع کند. به عنوان مثال، آنها می توانند به مصرف کنندگان تاریخ سررسید حق بیمه یا کل مبلغ بدهی را اطلاع دهند، علاوه بر آن به مشتریان امکان پرداخت درجا و پس از آن را فراهم می کنند. اکثر مردم تغییر از یک پلتفرم به دیگری را دست و پا گیر می دانند، اما با یک ربات چت همه کانالی، مشتریان می‌توانند بلافاصله و بدون تاخیر پرداخت ها را انجام دهند.

3.  شما می توانید با استفاده از تماس شخصی، محصـــولات مکمـل یا محصــول بـا کیفیــت تری را به فروش برسانید.

شخصی سازی زیادی در بخش بانکداری، خدمات مالی و بیمه موجود است. هر کاربر متمایز است و مجموعه ای از نیازهای خود را خواهد داشت. هوش مصنوعی محاوره ای قادر است خواسته های مشتریان را درک کند و راه حل های خاصی را بر اساس داده های قبلی آنها ارائه دهد. این امر ممکن است منجر به افزایش درآمد برای برندها و نرخ تبدیل بالاتر شود.

4.  مدیریت کلاهبرداری

اگر پلتفرم هوش مصنوعی هوشمند باشد، می‌تواند به تجزیه و تحلیل روندها و الگوها برای هشدار در شرایط خاص و مشاهده ناهنجاری‌ها کمک کند تا بتوان به فعالیت اشتباه رسیدگی کرد و آسیب را در بازه زمانی به حداقل رساند. ربات می‌تواند به سرعت مشکل را شناسایی کرده و راه حل سریعی ارائه دهد.

5.  مکانیسم بازخورد

همچنین ربات می تواند به عنوان یک ابزار مفید برای جمع آوری ایده ها و نظرات عمل کند و در هر مرحله از روند تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل، به برندها در سنجش تجربه مصرف کننده کمک می کند.
بسیاری از شرکت های بانکداری، خدمات مالی و بیمه در حال تبدیل به پلتفرم های هوش مصنوعی محاوره ای هستند. یکی دیگر از مزایای غیرمستقیم این است که با پذیرش هوش مصنوعی، ارزش بازار شرکت های بانکداری، خدمات مالی و بیمه می تواند به طور پیوسته در مقیاس جهانی رشد کند. مطابق نظرسنجی شرکت مشاوره و فناوری اطلاعات Accenture، استفاده از راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند به بخش بانکداری، خدمات مالی و بیمه کمک کند به طوری که تا سال 2035 بیش از 1 میلیارد دلار به ارزش خود اضافه کنند.

هوش مصنوعی محاوره ای در طول همه گیری یک مزیت بود

سال 2019 شاهد پایان این کره خاکی بود! اکثر سازمان ها مجبور شدند به طور موقت فعالیت خود را متوقف کنند تا از گسترش بیماری کوید 19 جلوگیری نمایند که در سراسر جهان بر شرکت ها تأثیر داشت.
حتی با وجود اینکه بانک ها اجازه فعالیت داشتند، بسیاری از افراد تمایلی به بیرون رفتن برای انجام  نیازهای معمول بانکی خود نداشتند. مصرف کنندگان توانستند به لطف هوش مصنوعی محاوره ای در این دوره های تاریخی کمک مورد نیاز خود را دریافت کنند. علاوه بر تمام ویژگی های دیگر هوش مصنوعی، خدمات آن در 24 ساعت شبانه روز، شخصی سازی شده، سریع، هوشمند و راحت بود.
هوش مصنوعی محاوره ای برای بخش های بیمه و مالی از ارائه خدمات به موقع و خدمات عالی به مشتریان نیز پشتیبانی کرد. در بخش بانکداری، خدمات مالی و بیمه، استفاده از چت بات در این مرحله پس از همه‌گیری در نتیجه همه این موارد، افزایش یافته است.

هوش مصنوعی محاوره ای و تلفن‌های گویا

هوش مصنوعی محاوره ای با گذشت زمان در حال بهبود است و روندها همچنین نشان می دهد که به زودی جایگزین سیستم های مبتنی بر صدا (تلفن های گویا) خواهند شد. اگرچه سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی محاوره ای و صدا اغلب با هم مقایسه می‌شوند، اما متفاوتند. اکثر برندهای بانکداری، خدمات مالی و بیمه در حال حاضر از سیستم‌های تلفن گویا پیچیده، کند و چالش برانگیز برای پیشبرد درخواست‌ها استفاده می‌کنند.
بنابراین هوش مصنوعی صوتی تنها یک تغییر خوشایند نخواهد بود، بلکه به ترسیم احساسات کاربران و فوریت گفتار کمک خواهد کرد. برای تعیین مناسب زمینه و واکنش‌های کاربر، هوش مصنوعی محاوره ای آموزش هایی را در زمینه تجزیه و تحلیل احساسات و عواطف دریافت خواهند کرد.
بنابراین در صورت تماس کاربر برای گزارش مفقود شدن کارت، فوریت موضوع به سرعت تشخیص داده شده و بلافاصله کارت مسدود می شود. همچنین هوش مصنوعی با کاربر ابراز همدردی می کند و کل فرآیند به قدری سریع می شود که کاربر مجبور نخواهد بود منتظر تلفن گویا برای انتقال تماس به یک کارگزار زنده بماند.
یک ربات بانکداری صوتی هوشمند ممکن است با مردم به شیوه ای مشابه با یک نماینده زنده صحبت کند و راه حل های مناسب را به آنها راهنمایی کند. این دقیقاً همانی است که در تلفن گویا وجود ندارد. این امر زمان و فضای بیشتری به نمایندگان می‌دهد تا روی درخواست‌های چالش‌برانگیزتر تمرکز کنند. بخش بانکداری، خدمات مالی و بیمه می تواند به طور قابل توجهی تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار گیرد که قادر است عملیات را ساده تر، رویه ها را خودکار و تجربه کلی مشتری را بهبود بخشد.

هوش مصنوعی محاوره ای در بانکداری: ابزار دیجیتالی کاربردی برای بانک ها و مشتریان آنها

هوش مصنوعی محاوره ای در محیط بانکی هم برای بانک و هم برای مشتریان سودمند است؛ در حالی که ربات‌های چت هوش مصنوعی محاوره‌ای به سرعت مشکلات مصرف‌کنندگان را حل می‌کنند، بانک‌ها می‌توانند به دقت و درستی راه‌حل‌های خودکار، که عاملی حیاتی برای بخش خدمات بانکی و مالی است و کنترل وجوه کاربران را در اختیار دارد، اطمینان داشته باشند. فرآیندهای خودکار اشتباهات انسانی را از بین می برد و حفظ مشتری را افزایش می دهد.
ربات چت هوش مصنوعی محاوره ای شما می تواند نحوه انجام امور بانکی را از تعامل شبانه روزی با مشتریان تا کمک به ارائه تجربیات برجسته تغییر دهد. این دستیاران مجازی برای مشتریان بسیار مفید هستند و بانک ها می توانند عملیات را بدون مشکل انجام دهند، بنابراین رشد هوش مصنوعی محاوره ای نیز در آینده بسیار امیدوار کننده است.

انتهای پیام