مدیر ذینفعان و مشارکت ها در شرکت مگفا:
امیرحسین محمودی
مدیر ذینفعان و مشارکت‌ها در مگفا، می‌گوید: مگـفا به عنوان یک شرکت توسعه ای و با توجه به راهبردهای کلان خود جهت جذب پــروژه های کلان موفق به شناسایی و ایجاد شبکه ای توانمند از تامین کنندگان و شرکت‌های دانش بنیان به عنوان شرکای تجاری بلند مدت در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات شده است.

امیرحسین محمودی دارای دکتری مهندسی صنایع گرایش تحقیق در عملیات و مهندسی سیستم است که  مدیر توسعه کسب و کار هلدینگ صنام 97 تا 1400 و مدرس دانشگاه از 95 تا کنون را در رزومه خود دارد که در ادامه گفت‌وگوی ایشان با ماهنامه نسل چهارم را می‌خوانید.

به عنوان سوال نخست پیرامون تدوین استراتژی ها و برنامه های بازاریابی شرکت مگفا بر اساس ویژگی های بازار و اهداف آن شرکت توضیح بفرمایید؟

مگفا به عنوان تنها شرکت صد درصد دولتی زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و وزارت ، صنعت معدن و تجارت ، با ماموریت بومی سازی و توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات شهر هوشمند و سازمان هوشمند فعالیت نموده و پیشگام توسعه نرم افزاری و دولت الکترونیک، خدمات پیام رسان، امنیت و پدافند سایبری، توسعه فناوری های نوین مانند اینترنت اشیاء، تحلیل کلان داده ها، هوش مصنوعی، بلاکچین، سیستم های داده مکانی و تحویل دیجیتال می باشد.

در همین راستا، استراتژی ها و راهبردهای کلان مگفا به قرار ذیل می باشد:
•‌ توسعه بازار کسب و کارها با تمرکز بر پایداری، خلاقیت و نوآوری،
•‌ شناسایی و درک نیازها و انتظارات ذینفعان و اقدام اثر بخش در جهت پاسخگویی به آنها،
•‌ چابکی و انعطاف پذیری در فرآیندها از طریق نهادینه سازی رویکرد فرآیندی،
•‌ تحویل به موقع و با کیفیت محصولات و خدمات و پایش مستمر عملکرد آنها،
•‌ حفظ و نگهداری و توسعه سرمایه های دانشی،
•‌ توسعه ارتباط سودمند و اثر بخش با مشتریان به منظور درک دقیق و عمیق نیازها و انتظارات آنها.

از آنجا که بخشی از مشتریان مگفا شرکت ها و سازمان های بزرگ دولتی می باشند، استراتژی مجموعه مگفا در مواجهه با مشتریان سازمانی در کنار سایر مشتریان چگونه است و در استراتژی بلند مدت مگفا تمرکز بر عموم مشتریان مدنظر است یا ترجیح می دهد همچنان بر اولویت حوزه مشتریان سازمانی تمرکز داشته باشد؟

با توجه به استراتژی های کلان مگفا و به منظور خلق ارزش افزوده برای جامعه و صاحبان سهام ، استراتژی بلند مدت مگفا تمرکز بر توسعه بازار و ارائه خدمات و محصولات متنوع در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، هم برای مشتریان سازمانی و هم برای سایر مشتریان تدوین شده است. از آنجا که شـرکت مگفا، یک شرکت صد در صد دولتــی بوده و علاقـــه مندی سازمان ها و شرکت های بزرگ دولتی به همکاری با مگفا به دلایل متفاوت نظیر تاُمین امنیت اطلاعات و ... زیاد است،توجه ويژه به مشتریان سازمانی و ارائه خدمات و محصولات مورد نیاز آنها در دستور کار مگفا قراردارد. همچنین از آنجا که افزایش بهره وری، رفع مسائل و مشکلات فرآیندی، حذف گلوگاه و هوشمند سازی در صنایع، کارخانجات، سازمان ها و شرکت ها جز از طریق  ارتقاء جایگاه فناوری اطلاعات و بکارگیری راهکار و فناوری های نوین امکان پذیر نیست، مگفا به واسطه دارا بودن پرسنل متخصص و ایجاد یک هسته دانا در یک شرکت و به موازات آن توسعه شبکه ای توانمند از شرکت‌های دانش بنیان ، ارائه خدمات و محصولات در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات را به سایر مشتریان غیر دولتی نظیر صنایع، کارخانجات، معادن و... را با قدرت پیگیری می‌نماید.
 
از آنجا که مگفا از شرکت های زیر مجموعه وزارت صمت و ایدرو به شمار می رود و خود نیز شرکت های با دایره فعالیت متنوع را در زیر مجموعه خود قرار می دهد. در بازاریابی و توسعه بازار چگونه از حمایت نهادهای بالادستی و توانمندی شرکت های زیرمجموعه بهره می برد؟

از آنجا که مگفا ارتباطات بسیار مناسبی با نهادها و ارگان های بالا دستی و همچنین شرکتهای زیر مجموعه خود دارد همواره تلاش می کند تا با جلب نظر و حمایت سازمان‌های بالادستی و هدایت حمایت های دولتی و نهادهای سازمانی، کسب و کار شرکت های زیرمجموعه و شرکای تجاری دانش بنیان خود را توسعه دهد.

با توجه به تدوین شعار سال جاری در حوزه دانش بنیان ، تمرکز شرکت مگفا برای توانمند سازی و توسعه بازار در این حوزه چگونه است و چه برنامه‌هایی در دستور کار دارد؟

با توجه به منویات مقام معظـم رهبری و نامگذاری سال 1401 به عنـوان سال تولیــد، دانش بنیان و اشتغال، مگفا ضمن جذب و آموزش نیروی انسانی فنی و متخصص مورد نیاز و ایجاد ارتباط با مراکز علمی و اجرایی معتبر، همواره در تلاش است با توسعه همکاری با سازمان ها و نهادهای حمایتی، مراکز علمی و تحقیقاتی داخلی و پارک های علم و فناوری، شبکه ای گسترده و توانا از شرکت های دانش بنیان ایجاد نماید که در همین راستا، مگفا به عنوان یک شرکت توسعه ای و با توجـه به راهبردهــای کلان خــود جهت جــذب پــروژه های کلان موفق به شناسایی و ایجاد شبکه ای توانمند از تامین کنندگان و شرکت‌های دانش بنیان به عنوان شرکای تجاری بلند مدت در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات شده است.

انتهای پیام