سامانه 195
1400-07-07 18:49
دسته بندی: 
اگرچه طی سال‌های اخیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با راه‌اندازی سامانه 195 تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات، ادعای ثبت و پاسخگوئی به شکایات مردمی در حوزه‌های تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان را دارد، اما پیگیری‌‌های مستمر خبرنگار سیتنا از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات برای رفع مشکلات این سامانه بی‌پاسخ مانده‌ است.

خبرنگار سیتنا طی بررسی سامانه رسیدگی به شکایات مردمی 195 با مشکلاتی در سامانه مواجه شد. در بررسی مشخص شد که در این سامانه امکان نمایش شکایات‌ ثبت شده از تمامی ارائه‌دهندگان سرویس‌ وجود ندارد و به عنوان نمونه نمایش شکایات ثبت شده از شرکت مبین نت در این سامانه قابل رویت نیست، همچنین امکان انتخاب مکان جغرافیایی جهت رویت میزان شکایت ثبت شده از مشترکان وجود ندارد.

سامانه 195

پس از پیگیری‌های هفته گذشته خبرنگار سیتنا از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات، قول رفع مشکل داده شد و هم اینک پس از گذشت یک هفته از اعلام مشکل به سازمان تنظیم مقررات نه تنها این مشکلات همچنان در سامانه وجود دارند، بلکه روابط عمومی این سازمان از پاسخگویی به خبرنگاران پیرامون وظیفه تعریف شده‌اش امتناع می‌ورزد. 

سامانه 195

حال سوالی که پیش می‌آید این است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان متولی نظارت بر عملکرد اپراتورها و مرجع رسیدگی به شکایات مردمی پیرامون نقایص سرویس‌دهی اپراتورها، چگونه ادعای رفع مشکلات کاربران پس از ثبت در سامانه 195 را دارد و جالب آنکه به استناد گزارش‌های ثبت شده در همین سامانه نسبت به ارائه گزارش‌های دوره‌ای اقدام می‌کند، حال آنکه این سامانه با مشکلات متعدد مواجه است؟!

جالب‌تر آنکه همین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با این شیوه پاسخگویی، طی گزارشی 66 صفحه‌ای با عنوان «حکمرانی خوب» که مردادماه سال جاری منتشر کرده از زبان ذی‌نفعان حوزه ارتباطات، خود را سازمانی پاسخگو و مسوولیت‌پذیر معرفی کرده، حال آنکه تجربه عینی مواجهه با این سازمان، خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

انتهای پیام