یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر تقویت آنتن دهی اپراتورهای تلفن همراه در مناطق روستایی و دورافتاده تاکید کرد و در عین حال پیشنهادات خود را در جهت بهبود وضعیت حوزه ارتباطاتی و مخابراتی این مناطق به وزیر ICT اعلام کرد.

علی کرد نماینده مردم شهرستان های خاش، میرجاوه و بخش های تابعه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم با بیان اینکه جهرمی یکی از نیروهای مخلص انقلاب اسلامی است که رئیس جمهور به ایشان اعتماد کرده و ما نیز در مجلس رای اعتماد به او دادیم، گفت: انتظار مجلس و دولت از ایشان در ابتدا ایجاد زیرساخت مناسب در حوزه اینترنت در سراسر کشور است که در این زمینه باید به مناطق محروم و دورافتاده توجه خاصی شود.

وی با تاکید بر اقدامات اساسی برای آنتن دهی تلفن های همراه در مناطق روستایی، توضیح داد: متاسفانه در حوزه انتخابیه بنده یعنی خاش، میرجاوه، نصرت آباد و کورین در استان سیستان و بلوچستان نقاط کور زیادی وجود  دارد که امیدوارم وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات این موضوع را از جمله اولویت های کاری خود در نظر گرفته و فکری به حال مردمان این مناطق کند.

کرد، در عین حال تاکید کرد: همچنین انتظار داریم با توجه به تقاضای بالا نسبت به استفاده از سیم کارت های یکی از اپراتورهای تلفن همراه، ایشان دستور نصب و راه اندازی آنتن های این اپراتور را حداقل در مراکز شهرستـان ها، بخــش ها و دهستـــان های پرجمعیت دهند تا مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد برطرف شود، به اعتقاد من این موارد باید از مهمترین اولویت های کاری وزیر ICT باشد تا بتواند گرهی از مشکلات مردم باز کند.

وی گفت: بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به آقای جهرمی پیشنهاد می دهم که به مشکلات ارتباطاتی در مناطق محروم و روستاها عنایت ویژه ای داشته باشند و رسیدگی به امور این مناطق در این بخش ها را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، استفاده از تجهیزات مخابراتی و ارتباطاتی بی کیفیت به ویژه در مناطق دورافتاده و روستایی را از جمله نقاط ضعفی دانست که هر از گاهی منجر به بروز مشکلاتی برای مردم به دلیل قطعی های ناگهانی می شود.

وی توضیح داد: بعضا تجهیزات مخابراتی به دلیل وزش بادهای سنگین، تگرگ، باران و یا مواردی از این قبیل آسیب دیده و موجب قطعی ارتباط می شود و این در حالی است که اگر از تجهیزات با کیفیت بالا استفاده شود شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

کرد، تاکید کرد: امروز تمام امور مردم در حوزه های  مختلف از جمله آب، برق، امور اداری و بسیاری کارهای دیگر از طریق اینترنت انجام می شود که این موضوع از نقاط قوت محسوب شده و جای تقدیر و تشکر دارد چون موجب راحتی در دسترسی به خدمات شده و در نهایت به نفع مردم است اما متاسفانه با این کیفیت اینترنتی که وجود دارد هم چنان در برخی مناطق با مشکلات زیادی مواجه ایم .

وی بیان کرد: به طور کلی بنده از وضعیت  حوزه های مرتبط با ICT  ناراضی هستم و این نارضایتی را به ایشان نیز منتقل کرده ام، اما در عین حال به ایشان رای داده و حمایت کردم، ولی انتظار دارم به این مشکلات به طور جدی رسیدگی کنند.

انتهای پیام