رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس:
یک عضو ارشد کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ایجاد فضای مناسب برای کسب و کارهای مجازی و در عین حال تاکید بر عدالت در ارائه خدمات و سرویس های مرتبط به تمام نقاط کشور را از جمله مهمترین مواردی عنوان کرد که باید در اولویت های کاری وزیر ICT قرار بگیرد.

رمضانعلی سبحانی فر، نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم بر ضرورت ورود بیشتر بخش خصوصی به حوزه های مرتبط با  ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید و خاطرنشان کرد: این موضوع  موجب افزایش رقابت پذیری شده و در نهایت سرویسی ارزان و با کیفیت مناسب به دست مردم می رسد، چون در همــه حــوزه ها شاهدیم که با ورود بخش خصوصی و ایجاد رقابت، با افزایش کیفیت سرویس‌ها و از سویی کاهش قیمت مواجه می شویم.

وی، ایجاد فضای مناسب برای کسب و کارهای مجازی را از جمله مهم ترین موضوعاتی دانست که باید به آن توجه شود، چون اشتغال از مواردی  است که دغدغه همه مسوولان بوده و بحثی است که در همه بخش ها در اولویت قرار دارد و آقای جهرمی نیز باید به این موضوع توجــه ویــژه ای داشته باشند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، همچنین رساندن و تامین خدمات و سرویس های مجازی به مناطق محروم و روستایی را از دیگر اولویت هایی برشمرد که وزیر ICT باید به آن توجه کند.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهمی که می تواند به ارتقای سطح آگاهی مردم در مناطق روستایی و محروم کمک کند بحث ارتباطات است چون متاسفانه زیرساخت های مناسب در این مناطق وجود ندارد و باید از طریق USO تامین اعتبار شوند.

سبحانی فر با تاکید بر اینکه تمامی مواردی که گفته شد بخش کوچکی از مشکلاتی است که در این حوزه وجود دارد، اظهار کرد:  باید اقدامات و برنامه ریزی های لازم  توسط وزیر جدید ICT به گونه ای باشد که این مشکلات و کمبودها برطرف شود، چون در مواقعی این اتفاقات به دلیل نبودن یک برنامه مدون به وجود آمده و طبیعی است می توان با یک برنامه ریزی منسجم این ضعف ها را برطرف کرد.

وی ادامه داد: با انجام تمامی اقدامات مورد نیاز فضای کسب و کار بیشتری ایجاد می شود و درآمد ما در بخش های سرویس دهی و ترانزیتی بالا می رود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بر استفاده حداکثری از ظرفیت ترافیکی منطقه تاکید کرد که این موضوع می تواند درآمدزایی بالایی برای کشورمان ایجاد کند.

وی، تاکید بر توسعه شبکه ملی اطلاعات و کاربردهای بومی، توسعه خدمات پهن باند با کیفیت و سرعت بالا و قیمت مطلوب به صورت متوازن برای تمامی مردم را از جمله امور مهمی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

سبحانی فر همچنین به ضرورت حضور پررنگ کشورمان در بازارهای منطقه ای و بین المللی تاکید کرد و توسعه و استقرار کامل دولت الکترونیک را از دیگر اولویت‌های مهم برشمرد.

انتهای پیام