پنجاه و ششمین شماره ماهنامه‌ "نسل چهارم" به دو زبان فارسی و انگلیسی، ویژه‌ اردیبهشت ماه 1399 با تمرکز ویژه بر «دوران کرونا و پساکرونا در سایه تحول دیجیتال و بررسی اقدامات ابتکاری کسب‌وکارها با نگاهی به اقتصاد جهانی» منتشر شد.

«به نام کرونا، به کام تحول دیجیتال» عنوان «سرمقاله» پنجاه و ششمین شماره از ماهنامه نسل چهارم به قلم دکتر مهدی بینا، متخصص حوزه فناوری و توسعه شهر هوشمند و «آموخته‌هایی از ویروس کرونا در سال جهش تولید» عنوان «یادداشت ماه» به قلم دکتز عبداله هندیانی، معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

دکتر داود ادیب، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در «تحلیل ماه» این شماره از ماهنامه نسل چهارم به بررسی شرایط موجود ذیل عنوان «دوران کرونا و پساکرونا، فرصتی بزرگ برای کسب‌وکارهای جدید» پرداخته و تاکید کرده است که در سال 99 فرصت‌های متعددی در کسب و کارهای جدید، در کنار تهدیدات کرونا خواهیم داشت.

«ویروس کرونا چه معنایی برای اقتصاد جهانی دارد؟» عنوان «نگاه ماه» این شماره است که به مقاله‌ای برگرفته از نشریه کسب‌وکار هاروارد اشاره داشته و به برخی از پرسش‌های فعالان اقتصادی در خصوص اقتصاد در دوران کرونا و بحران‌های ناشی از آن پاسخ می‌دهد. همچنین در بخش «یک گام به جلو» تجربه دورکاری شرکت‌های بزرگ دنیا در سایه کرونا مورد بررسی قرار گرفته است.

یاسر رضاخواه، مدیرعامل رایتل در «گفت‌وگوی ماه» این شماره از ماهنامه، پیرامون اقدامات، اهداف و برنامه‌های آتی این اپراتور و برنامه‌ریزی برای بورسی شدن رایتل در سال جاری سخن گفته است. تجربه دورکاری در رایتل، سرویس‌ها و خدمات ویژه این اپراتور برای بیمه‌شندگان تامین اجتماعی و باندهای فرکانسی مورد اختلاف وزارت ارتباطات و صداوسیما از دیگر موضوعات مورد بحث در خلال این گفت‌وگو است.

آغاز مجدد عرضه مودم‌های ایرانی به بازار و تعادل قیمت‌ها، موضوعی است که در «گزارش ماه» شماره پنجاه و ششم ماهنامه نسل چهارم، مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش نخستین این گزارش تاکید شده است که با رفع مشکلات ناشی از بحران کرونا و آغاز روند عرضه‌ و توزیع مودم ایرانی، انتظار می‌رود طی روزهای آتی بازار کاذب افزایش قیمت مودم شکسته شود و مودم‌های با کیفیت ایرانی بار دیگر بتوانند با قیمت مناسب در دسترس عموم کاربران قرار گیرند.

«پیوستن اپراتورها به پویش ایران همدل» در بخش «همراه با اپراتورها» و «بحران کرونا و اقدامات ابتکاری شرکت‌ها و کسب‌وکارها» هم در بخش «گزارش ویژه» این شماره از ماهنامه مورد بررسی قرار گرفته است. «جک ما میلیاردی در جنگ با کرونا و در تلاش برای تجدید اعتبار چین» هم عنوان «زیر ذره‌بین» این شماره از ماهنامه است.

دکتر سعید رضا عاملی، استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران در بخش «مقاله» این شماره، به موضوع «سلامت الکترونیک راهبردی برای مقابله با بیماری و ویروس‌های فراگیر مثل کرونا» پرداخته است.

بخش «انگلیسی» ماهنامه نسل چهارم نیز در این شماره همچون شماره‌های گذشته، برخی از سرفصل‌های مرتبط با فناوری‌های نوین در کشورمان را به منظور ارائه به خوانندگان انگلیسی زبان ماهنامه، برشمرده است.

گفتنی است؛ صاحب امتیاز و مدیرمسوول این ماهنامه "مسعود فاتح"، رئیس شورای سیاست گذاری دکتر "مهدی ادیبان"، سردبیر "مونا ارشادی فر" و دبیر تحریریه "زهرا طاهری" می باشند.

انتهای پیام

فایل پیوست: