مدیرعامل آسیاتک:
مدیرعامل آسیاتک در خصوص شبکه ملی اطلاعات، با بیان اینکه در وزارت ارتباطات دولت یازدهم، شبکه ملی اطلاعات مورد توجه جدی بوده است، ابراز کرد: در یکی دو سال گذشته پیشرفت سریع شبکه ملی اطلاعات باعث شد که بخش قابل توجهی از اینترنت ما در داخل کشور تولید و عرضه شود، همین موضوع بار هزینه های بین المللی اینترنت را از دوش مصرف کنندگان کاسته و به تناسب آن امکان ارائه اینترنت با قیمتی ارزانتر از پیش را به وجود آورد که این کاهش قیمت برای مشتریان ما نیز محسوس بوده است.

مدیرعامل شرکت انتقال داده های آسیاتک که شرکت متبوعش به تبع کاهش تعرفه‌های اینترنت از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، نسبت به کاهش قیمت اینترنت برای مشترکانش از اول مردادماه اقدام کرده است، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم کاهش قیمت اینترنت را امری مبارک دانست و افزود: این اتفاقی است که در بسیاری از حوزه ها رخ داده و به فراخور آن، تعداد مشتریان در حیطه ای که کاهش قیمت اعمال شده، افزایش یافته اند. به عنوان مثال با کاهش قابل توجه قیمت سیم کارت در کشور، دارندگان تلفن همراه نیز تا دو برابر افزایش یافت.

محمدعلی یوسفی زاده، با بیان اینکه سرویس های ارائه شده از سوی شرکت‌های خدمات اینترنتی از مجموعه ای از هزینه ها تشکیل شده است،  گفت: وقتی در این زنجیره، قیمت هر یک از حلقه ها تغییر کند، هزینه تمام شده ما نیز تغییر خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص شبکه ملی اطلاعات، با بیان اینکه در وزارت ارتباطات دولت یازدهم، شبکه ملی اطلاعات مورد توجه جدی بوده است، ابراز کرد: در یکی دو سال گذشته پیشرفت سریع شبکه ملی اطلاعات باعث شد که بخش قابل توجهی از اینترنت ما در داخل کشور تولید و عرضه شود، همین موضوع بار هزینه های بین المللی اینترنت را از دوش مصرف کنندگان کاسته و به تناسب آن امکان ارائه اینترنت با قیمتی ارزانتر از پیش را به وجود آورد که این کاهش قیمت برای مشتریان ما نیز محسوس بوده است.

یوسفی زاده در ادامه تاکید کرد: با وجودی که بخش بزرگی از حلقه ها در شبکه ارائه اینترنت با کاهش قیمت مواجه بوده اند، در عین حال ما حلقه هایی نیز داشته ایم که در سالهای اخیر برایمان افزایش هزینه داشته اند که ضروری است در اعلام قیمت نهایی اینترنت مورد توجه قرار گیرند، از جمله هزینه های مرتبط  با نیروی انسانی ،هزینه های سازمانی و همچنین هزینه های مرتبط با IP.

مدیرعامل آسیاتک با  بیان اینکه تخمین محاسبه اقتصادی حلقه ها در ارائه اینترنت به عهده شرکت ارتباطات زیرساخت است، گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت تمام نوسانات را در زنجیره اینترنتی محاسبه کرده و در نهایت قیمت نهایی آن را به شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی ابلاغ کرده است.وی با ابراز رضایت از عملکرد وزارت ارتباطات در حوزه خدمات اینترنتی، تاکید کرد: در سالهای اخیر اتفاقی که در این مملکت افتاد، این بوده است که شرکت ارتباطات زیرساخت به شدت کیفیت ارائه خدمات اینترنتی را  از نظر تامین،  نگهداری و تحویل بالا برده است.

یوسفی زاده، وجود سامانه اندازه گیری وپایش کیفیت شبکه ارتباطات را نیز منشاء خیر دانست و گفت: در هر کجا که نظارت  وجود داشته باشد، کیفیت بالا می رود، این موضوع منحصر به ایران نیست و در همه دنیا سامانه ای وجود دارد که با رصد وضعیت شبکه، نقاط اتصال و کیفیت آن را گزارش می دهد.

مدیرعامل آسیاتک در ادامه افزود: گام اول را شرکت ارتباطات زیرساخت در راه اندازی سامانه  اندازه گیری وپایش کیفیت شبکه برداشت وما نیز این نوید را به مشتریانمان می دهیم که در گام بعدی شرکت انتقال داده های آسیاتک، سامانه ای را راه اندازی خواهد کرد تا نشان دهیم در بخشی که دست ما بوده است، چگونه عمل کرده ایم.یوسفی زاده، با استقبال از توجه وزارت ارتباطات به ترانزیت اینترنت نیز گفت: این موضوع علاوه بر اینکه برای ما آورده ارزی خواهد داشت، کیفیت ارائه اینترنت به مشتری داخلی را نیز افزایش خواهد داد؛ اگر ما علاوه بر افزایش بسترهای داخلی بتوانیم در هر نقطه، به موقع و درست درخواست انتقال بدهیم، مشترکانمان در باندهای بین المللی با نوسان کیفیت مواجه نخواهند شد.

وی همچنین تاکید کرد: کشور ما ظرفیتهای بالقوه فراوانی در این زمینه دارد و این امکان وجود دارد که با فراهم آمدن شرایط  و زیرساخت‌ها، ایران به هاب منطقه تبدیل شود.

انتهای پیام