مبین‌نت
شرکت ارتباطات مبین‌نت در راستای ماموریت خود در حوزه ارتقای زندگی و کسب‌وکار دیجیتال در سراسر کشور، در سال 1401 در بخش خدمات انبوه برای مشتریان خانگی و در حوزه خدمات سازمانی برای شرکت‌های خصوصی و دولتی دستاوردهای متنوعی داشته‌ است.

در بخشی از عنوان اپراتورها در سالی که گذشت شماره 90 ماهنامه نسل چهارم، گزارش عملکرد مبین نت مورد بررسی قرار گرفته که مشروح آن در ذیل آمده است:

شرکت ارتباطات مبین‌نت در راستای ماموریت خود در حوزه ارتقای زندگی و کسب‌وکار دیجیتال در سراسر کشور، در سال 1401 در بخش خدمات انبوه برای مشتریان خانگی و در حوزه خدمات سازمانی برای شرکت‌های خصوصی و دولتی دستاوردهای متنوعی داشته‌ است. عبور مشترکان خانگی مبین‌نت از مرز نیم میلیون مشترک، ارتقای مبین‌نت به‌عنوان بزرگترین اپراتور خصوصی ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی و زیرساختی به سازمان‌ها، ارائه کامل‌ترین سبد سرویس در حوزه B2B، پیاده‌سازی اولین اپراتور IoT کشور و ورود به حوزه هوشمندسازی شهری با راه‌اندازی پروژه ملی اپراتور پایش هوشمند حریق، تجاری‌سازی سرویس‌های ابری گوناگون، برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه انسانی و تمرکز بر روی آموزش در حوزه مسئولیت اجتماعی از دستاوردهای بارز مبین‌نت در سال جاری بوده است.

توسعه ارتباطات سراسری و پایدار

مبین‌نت در مسیر توسعه دیجیتال و سرویس‌دهی به مشتریان خانگی، علاوه بر پوشش‌دهی شبکه اینترنت LTE خود در سراسر کشور، جدیدترین نسل مودم‌های FWA با قابلیت‌های جدید را به‌منظور سرویس‌دهی باکیفیت، پهنای باند و قدرت آنتن‌دهی بیشتر عرضه کرد. در سالی که گذشت، مبین‌نت سرویس جدیدی را به مجموعه سرویس‌های ارتباطی خود اضافه و با امضای تفاهم‌نامه‌ فیبرنوری با مخابرات، از سرویس فیبرنوری با نام تجاری FiberLink رونمایی کرد؛ در فاز نخست، این سرویس به مشترکان مجتمع‌ها و برج‌های مسکونی شهر تهران ارائه شده است.
 
ایجاد بیش از 40 هزار نقطه ارتباطی سازمانی

مبین‌نت با تنوع‌بخشی به سبد محصولات سازمانی امکان ارائه راهکارهای یکپارچه سازمانی را فراهم کرده است و برای هر صنعت، مجموعه‌ای متناسب‌ با نیازهای آن صنعت را طراحی و به مشتریان حوزه‌های تخصصی B2B عرضه  می‌کند. ارائه سرویس‌های ارتباطی و ابری به بیش از 40 هزار node سازمانی، مبین‌نت را به بزرگ‌ترین اپراتوار خدمات سازمانی بی‌سیم کشور تبدیل کرده ‌است. صنایع مالی، بانکی و پرداخت، صنعت نفت، انرژی و گاز، صنعت برق، خدمات الکترونیک، فناوری اطلاعات و آموزش، سازمان‌های دولتی (B2G)، تجارت بازرگانی، صنعت پخش و توزیع و صنعت فروشگاهی کشور از جمله مهم‌ترین مشترکان مبین‌نت در حوزه خدمات سازمانی بوده‌اند.
 
اقدامات حوزه هوشمندسازی و اینترنت اشیاء

شرکت ارتباطات مبین‌نت در سال‌های اخیر هم‌سو با روند رشد جهانی فناوری و طبق برنامه راهبردی مدون اقدام به توسعه زیرساخت‌ها و خدمات خود کرده ‌است. یکی از این اقدامات فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای پیاده‌سازی پروژه‌های هوشمندسازی در کشور است. در حال حاضر اکوسیستم هوشمندسازی این شرکت در بخش‌های زیرساخت‌های پلتفرمی، شبکه‌های نسل جدید ارتباطی و نیز اپلیکیشن‌های مربوطه توسعه داده شده و آماده ارائه خدمت است. در این راستا مبین‌نت در سال جاری از اولین اپراتور پایش هوشمند حریق (الرت) که حاصل همکاری این شرکت، سازمان فاوا شهرداری و سازمان آتش‌نشانی بود، رونمایی کرد. این پلتفرم به‌عنوان نخستین اپراتور حریق در کشور شناخته می‌ِشود. فاز مطالعاتی این پروژه در سال 99 و با مشارکت متخصصان فنی مبین‌نت آغاز شد و در نهایت در سال 1401 به مرحله بهره‌برداری رسید. در فاز اول، بیش از 50 هزار ساختمان در سطح شهر تهران به این سامانه هوشمند مجهز می‌شوند.

حرکت پرشتاب به‌سوی خدمات ابری

مبین‌نت با هدف توسعه خدمات مبتنی بر فناوری ابری و رشد فرایند دیجیتالی شدن، هرساله از سرویس‌های جدید خود در این حوزه رونمایی می‌کند. در سال 1401 این شرکت با تجاری‌سازی اولین سرویس نظارت تصویری ابری در ایران قدم بلندی در این راستا برداشت؛ این سرویس ابری برای هوشمندسازی دوربین‌های مداربسته به کاربران خانگی و سازمانی ارائه می‌شود.
علاوه بر این، مبین‌نت یک سامانه ابری دیگر با نام پلتفرم چندرسانه‌ای تبلیغاتی (Digital Signage) نیز راه‌اندازی کرده‌‌است. با به‌کارگیری این سرویس، می‌توان انواع پیام‌های دیجیتال را هم‌زمان و به‌صورت خودکار در نمایشگرهای سراسر شعب کسب‌وکارها منتشر کرد که نقش بسزایی در دیجیتالی شدن سازمان‌ها و شرکت‌ها ایفا می‌کند. این سرویس در حال حاضر در تمامی شعب فروش همراه اول در حال راه‌اندازی است.

پیاده‌سازی سیستم مکانیزه سرمایه انسانی

توسعه سرمایه انسانی در سال 1401 یکی دیگر از نقاط عطف مبین‌نت بوده است. بیش از  700 نیروی زن و مرد در مجموعه مبین‌نت مشغول به فعالیت هستند. این شرکت در سال جاری تلاش کرده بدون اعمال تعدیل نیرو، بر روی تقویت سیستم نگهداشت کارکنان و جذب افراد توانمند متمرکز شود. زنان سهم 45 درصدی از تعداد نیروهای فعال مبین‌نت دارند که این مقدار در مقایسه با سال قبل رشد قابل توجهی داشته است. افراد زیر 30 سال بیش از 60 درصد از جمعیت کارکنان مبین‌نت را در سال 1401 به خود اختصاص داده‌اند که نشان از رشد نرخ ورود نیروهای جوان‌تر به مجموعه مبین‌نت دارد. با ارتقای سطح تحصیلات کارکنان مبین‌نت، بیش از 80 درصد کارکنان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند. در حوزه سرمایه انسانی، رویکرد مبین‌نت به سوی پیاده کردن یک سیستم مکانیزه پیش رفت. برای پیاده‌سازی این سیستم، بهبود مدیریت ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان و آسیب‌شناسی و اصلاح مدل ارزشیابی شغل و شاغل در دستور کار قرار گرفت تا نظام پرداختی عادلانه‌ای حاکم شود. همچنین استقرار چرخه مدیریت عملکرد با تمرکز بر هدف‌گذاری و شاخص‌گذاری فردی از نتایج بهبود مدیریت عملکرد در این سازمان بوده است.
 
رویکرد جدید مبین‌نت در حوزه مسئولیت اجتماعی؛ رویش در مسیر سبز آموزش

در سال 1401، مبین‌نت مسئولیت اجتماعی خود را با دو رویکرد هوشمندسازی سیستم آموزشی در مناطق محروم و طرح تحصیل تا اشتغال دانش‌آموزان و دانشجویان پیوند زد. در طرح هوشمندسازی، مدارس و مراکز آموزشی مناطق کم‌برخوردار به اینترنت LTE و تجهیزات آموزشی دیجیتال مجهز شدند و در طرح تحصیل تا اشتغال، با بورسیه دانش‌آموزان و دانشجویان توانمند، زمینه حمایت تحصیلی و نیز جذب و اشتغال آن‌ها در مجموعه مبین‌نت فراهم می‌شود. در این راستا، مبین‌نت در همکاری با موسسه نیکوکاری و حمایت تحصیلی بنیاد دانش، به سراغ تجهیز مراکز آموزشی تحت پوشش بنیاد دانش در استان‌های خوزستان و سیستان‌وبلوچستان رفت تا دسترسی دانش‌آموزان و دانشجویان این مناطق را به اینترنت پایدار فراهم سازد. علاوه بر تامین سرویس اینترنت، اهدای پکیج لوازم تحریر و تامین تجهیزات و امکانات آموزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین و مشاوره‌های تحصیلی از اقدامات اصلی مبین‌نت در حوزه مسئولیت‌ اجتماعی سال جاری بوده‌است. بورسیه دانشجویان مستعد برای ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط با حوزه تلکام از مهم‌ترین برنامه‌های بلندمدت مبین‌نت در این حوزه است تا در نهایت فرایند اشتغال نیروهای توانمند تسهیل شده و به مجموعه مبین‌نت ملحق شوند.
 
انتخاب اول مشتریان در مسیر تحول دیجیتال با ارائه راهکارهای هوشمند

مبین‌نت به پشتوانه نیروی انسانی خلاق و متخصص و با توجه به چشم‌انداز پیش روی خود، در مسیر ارائه جدیدترین فناوری‌ها بر بستر شبکه ارتباطی پایدار به مشتریان خانگی و سازمانی است. همچنین در کنار ارائه سرویس LTE و خدمات ابری به مشترکان خانگی خود، درصدد است در آینده‌ای نزدیک به انتخاب نخست مشتریان در مسیر تحول دیجیتال تبدیل شود.

انتهای پیام

برچسب: