مدیر فروش شرکت نیان الکترونیک:
مدیر فروش شرکت نیان الکترونیک، گفت: در حال حاضر از سمت بانک تحت فشار هستیم و محموله های ما در گمرک مانده و باید هزینه های سنگینی را پرداخت کنیم.
محمد سنگچولی، مدیر فروش شرکت نیان الکترونیک در گفت‌وگو با ماهنامه نسل چهارم پیرامون محصولاتی که در سال جاری ارائه کردند، گفت: با توجه به پیشینه ای که ما در ساخت تجهیزات تغذیه ای نیرو داریم، تقریبا بیش از دو سال پیش با توجه به نیاز اپراتورهای کشور در بخش توسعه، شروع به طراحی و ساخت رک ها کردیم.
وی ادامه داد: در مرحله اول از تجهیزات خارجی استفاده می شد. زمانی که این سیستم ها در شبکه ملی ایران استفاده شد و با توجه به تفاوت شرایط اقلیمی و تفاوت شرایط جغرافیایی، محصولات خارجی جواب خوب و پاسخگویی برای استفاده اپراتورها نداشتند.
سنگچولی، افزود: با توجه به آنکه نیان الکترونیک شرکتی دانش بنیان است، طراحی و ساخت کل اجزای سیستم را برعهده گرفتیم. اصلی ترین قسمتی که در این قضیه کار کردیم و ارتقاء دادیم، طراحی و ساخت سیستم DC Air Conditioner فشرده است و توانستیم برای اولین بار در دنیا در ظرفیتی که 1250 وات است و با ارتفاع بسیار کم، این کار را انجام دهیم.
مدیر فروش شرکت نیان الکترونیک، گفت: این کار باعث شد تا اپراتورهای موبایل در هزینه های مربوط به حمل، انبار، نصب و راه اندازی این سیستم که به شدت مقرون به صرفه است هزینه های کمتری پرداخت کنند. از طرفی با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای که داشتند، بارهای مخابراتی لازم را در این سیستم تعبیه کردند و از نظر عملکرد به مشکلی بر نخوردند.وی، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، باقی سیستم ها و مواردی که باعث کاهش هزینه‌های OPEX برای اپراتورها می شد را لحاظ کردیم. به عنوان مثال سیستم‌هایی که باعث کاهش مصرف انرژی یا کاهــش راه های برق مصرفی این سایت ها می شود یا سیستم هایی که باعث افزایش طول عمر باتری ها می شود را به عنوان شاخصی که بر هزینه سایت به شدت تاثیرگذار است، به عنوان سیستم‌های مانیتورینگ اضافه کردیم. قابلیت های نرم افزار مانیتورینگ از راه دور و ارسال آلارم را به این سیستم اضافه کردیم و این مجموعه کامل در کنار هم توسط شرکت نیان الکترونیک باعث شد تا اپراتور با یک نفر در ارتباط باشد و کل نیاز خود را از این طریق تامین کند.
سنگچولی، ادامه داد: حدود هزار مورد از این سیستم به اپراتورهای کشور داده شده و کاملا توسعه یافته است. پیش بینی ما بنا به درخواست هایی که شده است، این است که تا پایان 2019 بیش از 2000 سیستم باید در تولیدمان داشته باشیم و در حال تدارک و تولید این موارد هستیم.
وی، افزود: طبیعتا از لحاظ دانش فنی و تولیدی هیچ موردی نداریم، اما یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در این زمینه داریم با توجه به شرایط اقتصادی و عدم حمایت‌هایی که از ما صورت می گیرد، عدم حمایت و ثبات است. همچنین بحث موارد بانکی است که ما را دچار مشکل می کند. در همین حال، راهکاری از سمت دولت داده نمی شود و درصدهای پرداختی ما به شدت افزایش یافته است. وزارت صمت و ارتباطات دست به دست هم دهند و مشکل ما را حل کنند. در حال حاضر از سمت بانک تحت فشار هستیم و محموله های ما در گمرک مانده و باید هزینه‌های سنگینی را پرداخت می کنیم.
مدیر فروش شرکت نیان الکترونیک، گفت: خوابیدن خط تولید و تعدیل نیروی انسانی برای ما پیش آمده و از طرف دیگر بحث ارتباط با مشتری است که با این شرایط محصولات دیر به دست آنها می رسد و در برنامه هایشان دچار مشکل می‌شوند. این زنجیره باعث می شود تا هزینه سنگینی به مملکت، تولیدکننده و اپراتورها تحمیل شود. سندیکای محترم مخابرات به شدت پیگیر این ماجرا هستند ولی متاسفانه به نتیجه خاصی نرسیدیم.
وی؛ اظهار کرد: اصلی ترین بحثی که تحریم ها برای ما ایجاد کرده بحث تخصیص ارز است. گاها بحث ریالی را تهیه کردیم ولی بانک ها همکاری نمی کنند و کار ما از نظر زمانی بسیار کند پیش می رود. رسالت اصلی ما به عنوان شرکت دانش بنیان، رفع دغدغه ها و نیازهای کشور است و لازم به ذکر است از 12 عدد PC اصلی کشور 6 عدد از PCها توسط ما نگهداری می شود.
انتهای پیام