مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با ITU Telecom TV:
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، اظهار داشت: با حمایت دولت و با حرکت به سوی تحول دیجیتال، دولت الکترونیک و دولت همراه که از مهمترین اولویت های رئیس جمهور ما آقای دکتر روحانی است می توانیم با سرعت بیشتری در پنج سال آینده به جلو حرکت کنیم و اینکه رئیس جمهور برگزیده‌ی ملت نیز در این زمینه تاکید دارند فرصت مناسبی را برای ما فراهم می‌نماید.دکتر رسول سرائیان، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران که جهت شرکت در اجلاس آی تی یو تلکام به بوسان کره جنوبی سفر کرده بود، با حضور در استودیوی ITU Telecom TV به سوالات مجری پاسخ گفت، که مشروح آن به شرح ذیل است.

به 2017 ITU Telecom World در بوسان کره جنوبی خوش آمدید. باعث افتخار است که در استودیو در کنار آقای دکتر رسول سرائیان، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران هستم.

ممنون از اینکه من را دعوت کردید.

سوالاتم را با این موضوع شروع می‌کنم که شعار امسال نمایشگاه تلکام «تحول دیجیتالی هوشمند» است. این برای شما چه مفهومی دارد؟

این بدان معناست که ICT و دیجیتال می‌توانند تمام صنایع را دگرگون کرده و تغییر دهند و در یک جمله می توان گفت ایجاد همپوشانی بین ICT و صنایع دیگر. بر این باورم که این تغییر می‌تواند همه چیز را متحول کند و به عبارتی ICT می تواند بازدهی، هوشمندی و سطح زندگی مردم را افزایش دهد.

در خصوص حوزه‌ی هوشمند (SMART)، چه فرصت‌هایی را طی پنج سال آینده پیش بینی می‌کنید و همین طور بفرمایید طی پنج سال آینده چه چالش‌های مهمی را پیش رو دارید؟

معتقدم برای ما به عنوان یک اپراتور مخابراتی فرصت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های زیرساختی، خدمات ارزش افزوده و تجارت‌های جدید وجود دارد، ولی مهمترین چالش‌هایی که ما با آن‌ها روبه رو خواهیم شد شامــ,ل اطلاعــات، جمــع آوری اطلاعات، مانیتور کردن اطلاعات و امنیت در حریم خصوصی است و همین طور در کنار هم قرار دادن تمام رئوس اصلی حوزه، به خصوص در ابعاد دولتی برای همکاری با یکدیگر در زمینه‌ی یکپارچه کردن و سازماندهی اطلاعات است. برای مثال از بخش پزشکی گرفته تا مالی و آموزشی تا ... که بایــد همه‌ دست اندرکاران دولتی و خصوصی با هم به صورت یکپارچه همکاری نمایند.

چه قدم‌هایی برای رسیدن به اقتصاد دیجیتالی جدید در ایران برداشته شده است؟

خوشبختانه، بخش زیرساختی ما به خصوص در حوزه‌ی تلفن همراه در شرایط بسیار خوبی قراردارد. درصد نسل جوان ما بسیار بالاست و آمادگی برای پذیرش تکنولوژی‌ها و تغییرات نیز بسیار بالاست. بر این باور هستم که با حمایت دولت و با حرکت به سوی تحول دیجیتال، دولت الکترونیک و دولت همراه که از مهمترین اولویت های رئیس جمهور ما آقای دکتر روحانی است می توانیم با سرعت بیشتری در پنج سال آینده به جلو حرکت کنیم و اینکه رئیس جمهور برگزیده‌ی ملت نیز در این زمینه تاکید دارند فرصت مناسبی را برای ما فراهم می‌نماید.

در خصوص نمایشگاه امسال، از آن جایی که این اولین حضور شخص شما در این نمایشگاه است، حضور شما چه ارزش افزوده ای را به همراه داشت؟

حضور ما باعث می شود که بتوانیم مشارکت و همکاری خوبی با تمامی بازیگران حاضر داشته باشیم تا بتوانیم فرصت‌های مشترک را شناسایی کرده و با همکاری هم بتوانیم ایده‌ها و گرایش‌های جدید را به روز رسانی کرده و با همکاری با یکدیگر بتوانیم الگوهای جدید را برای تمام دنیا و کشور عزیزمان تعیین کنیم.

این باعث افتخار ما بود که در کنار شما بودیم. برای سوال آخر بفرمایید آیا پیغام مهمی برای بینندگان خاص ما دارید؟

فکر می‌کنم اگر بتوانیم مشارکت خوبی را در صحنه‌ی بین الملل با هم داشته باشیم می‌توانیم تحول دیجیتال را سرعت بخشیم و تحول دیجیتال هوشمند را در همکاری‌ها و مشارکت‌ها، بین تمامی شرکت ها، بخش دولتی و ... افزایش داده و از این طریق با ارائه‌ی سرویس‌های بهتر، اعتماد مردم را جلب کرده و زندگی بهتری را برایشان به ارمغان آوردیم.

این پیغام بسیار خوبی است. از شما برای حضورتان تشکر کرده و بهترین ها را در آینده برای شما آرزو می‌کنم.

انتهای پیام