سرپرست اداره آموزش‌های کوتاه مدت دانشکده پست و مخابرات با اشاره به شعار امسال که سال اشتغال و تولید ملی نامیده شده است، افزود: برای کشورهای در حال توسعه اشتغال و تولید، شعار همه ساله است که در این راستا برآنیم تا با برگزاری دوره‌های مهارت محور و کاربردی حوزه ICT، نقشی در تسریع حرکت روند اشتغال جوانان کشورمان داشته باشیم.

فاطمه کفشدوز محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم، ایجاد و توسعه دپارتمان‌های تخصصی حوزه ICT در اداره آموزشهای کوتاه مدت دانشکده را اقدامی در جهت اهداف مورد انتظار چشم انداز این دانشکده در خصوص رصد و شناسایی مستمر الزامات و نیازهای آموزشی و پژوهشی حوزه ICT در سطح ملی و بین المللی دانست.

وی، برگزاری کلاس‌ها، سمینارها و کارگاه‌های مرتبط را از اهم برنامه‌های کاری اداره آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی دانشکده بر شمرد و حمایت‌های وزیر ارتباطات و مسوولان وزارت متبوع را نقطه قوت و دلگرمی جهت فعالیت موثر در این راستا عنوان کرد.

وی گفت: طبق مصوبه شورای فنی وزارت ارتباطات مبنی بر انجام آموزش‌های وزارت، سازمان‌ها و شرکتهای تابعه توسط دانشکده، این امر موجب ایجاد زمینه همکاری و همیاری با ذینفعان در خصوص  تدوین دوره های آموزشی، برآمده از دانش روز و دانش ضمنی موجود در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه است.

سرپرست اداره آموزش های کوتاه مدت دانشکده پست و مخابرات با بیان اینکه رویکرد ما برگزاری دوره های مهارت محور است که علاوه بر انتقال دانش، زمینه مهارت آموزی نیز برای شرکت کنندگان دوره ها مهیا شود، گفت:  ما درصددیم به نوعی حلقه ارتباطی دانشگاه با محیط کار باشیم و از این طریق سهمی در ایجاد اشتغال جوانان کشورمان داشته باشیم که در این راستا با عقد تفاهمنامه های همکاری با شرکت‌های داخلی و خارجی اقدامات مناسبی انجام گرفته است.

وی افزود: نحوه فعالیت این اداره  به نوعی کارآفرینی سازمانی است که نتیجه این نوع کارآفرینی معمولا ایجاد یک واحد سازمانی جدید در داخل سازمان، طراحی و عرضه خدمات جدید و ایجاد ارزش های نوین برای سازمان است و موید این موضوع، کسب درآمد و بازگشت هزینه  طی فعالیت‌های انجام شده از دی ماه سال 95 در این اداره است که با پشتیبانی و راهنمائی‌های ارزنده ریاست دانشکده، جناب دکتر یزدانیان  و دیگر مسوولان ذیربط و تلاش همکاران گرامی بنده در این اداره تحقق یافته است.

کفشدوز محمدی با بیان اینکه  بدنه وزارت ICT دارای مربیان مجرب این حوزه تخصصی است،  مدون سازی دانش ضمنی  و  مستندسازی آن  و ارائه به علاقه مندان را از دیگر اهداف این  اداره عنوان کرد  که  امور مقدماتی آن در دست اجراست.

وی  در عین حال بیان کرد:   با توجه به اخذ مجوز انجام امور پژوهشی از دفتر گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری انجام پروژه های پژوهشی نیز جزو اهداف ما است.

مشاور ریاست دانشکده در امور بانوان دانشکده پست و مخابرات یادآور شد: همچنین تقویم شش ماهه آموزشی را تنظیم و به سازمان ها ارائه دادیم، در عین حال کاتالوگی در خصوص فعالیت اداره آموزش های کوتاه مدت تهیه کردیم .

وی ادامه داد:  با توجه وجود  نیات انسان دوستانه و جو یاری رسانی ریاست، مدیران و همکاران  دانشکده برنامه هایی برای  ارتباط با  NGO ها  و مراکز خیریه انجام داده ایم و مقرر شده  زمینه برگزاری دوره های آموزشی را برای جوانان تحت سرپرستی مراکز خیریه در دستور کار خود قرار دهیم که این امر نیز  ورود به  حیطه کارآفرینی اجتماعی و ایجاد ارزش اجتماعی است که باعث افتخار مجموعه دانشکده است.

مشاور امور بانوان دانشکده پست و مخابرات در خصوص فعالیتهای صورت گرفته در این راستا  نیز اظهار کرد: در سال گذشته در راستای اهداف راهبردی امور زنان وزارت علاوه بر شرکت در جلسات شورای بانوان و انجام مصوبات جلسات ، جهت رسیدگی  به مشکلات زنان فعال حوزه ICT  سفری به استان فارس داشتم که با توجه به برگزاری جلسات متعدد با  بانوان فعال این حوزه گزارش مبسوطی تهیه و به مشاور امور زنان وزارت متبوع ارائه شد و امسال نیز به دنبال تدوین طرح استراتژیک امور زنان و خانواده وزارت متبوع، برنامه فعالیتهای سال 96  و اقدامات راهبردی در زمینه تحقق اهداف بدست آمده تهیه شده  که امید است با همکاری مسئولین دانشکده موفق به انجام آن باشیم.

انتهای پیام