1396-03-23 13:27
دسته بندی: 
قبل از ارائه 5G، ممکن است برخی از کاربران تلفن همراه تقریباً به فناوری 5G دست یافته و در حال حاضر و به صورت موقت برخی از بزرگترین کاربران نیز از این خصوصیات حمایت می‌کنند.

به گزارش سایت نسل چهارم، اکنون صنعت تلفن همراه برای برنامه‌ریزی و ارائه چیزی تقریباً معادل 5G در اضطراب است، اما آماده کردن و ارائه آن یک سال پیش از موعد خواهد بود.

ماه گذشته، تعداد زیادی از بزرگترین فروشندگان تجهیزات در جهان و اپراتورهای تلفن همراه برای سرعت بخشیدن به (New Radio)NR  5G با مشخصاتی که بسیاری از عناصر 5G را تعریف خواهدکرد دست به کار شدند. آنها می‌گویند، فناوری جدید، برنامه‌ای برای تولید و رسیدگی به برخی از کاربردهای برنامه‌ریزی شده از 5G خواهد بود؛ اما آن برای آزمایش در مقیاس بزرگ آماده خواهد شد و به جای سال 2020 در سال 2019 گسترش خواهد یافت.

در 5G خطرات بسیاری برای هر دو عامل یعنی شرکت‌های عرضه کننده شبکه و کاربران وجود دارد، که همه آنها ماه گذشته در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا بررسی شد.

نسل بعدی از فناوری، خدمات جدیدی مانند پهنای باند چند گیگابیتی و تخفیفات خاص برای اینترنت همه ابزارها مثل متصل شدن به اتومبیل را برای فروش به اپراتورها ارائه خواهد داد؛ و آن باید کمکی به فروشندگان باشد تا از فروش کم سالهای طولانی پس از ظهور LTE خارج شوند. با توجه به فشار مطبوعاتی توسط حامیان 5G NR، خصوصیات جدیدی که در حال ارائه شدن است با نام 5G NR غیر مستقل نام گذاری شده و مجهز به تجهیزات رادیوی LTE و نرم‌افزار back-end بوده و در حالی که قابلیت اضافه کردن حالات دیگری را خواهد داشت، قادر به پشتیبانی برخی از موارد استفاده 5G نیز خواهد بود.

بنا به اظهار منابع رسمی انتظار می‌رود که زمان شروع و گسترش 5G NR در مقیاس بزرگ تا سال 2020 به پایان برسد. 5G NR بخشی از آنچه که انتشار پانزدهم از 3GPP از گروه استاندارد LTE نامیده می‌شود، خواهد بود.

بسیاری از شرکت‌های اصلی صنعت شبکه و مخابرات بخشی از این گروه هستند. Vodafone ، AT & T  و مدیران فنی بسیاری از کشورهای دیگر عضو هیئت مدیره بوده و همچنین شرکت‌های سازنده سخت افزار مانند Qualcomm ، Intel ، Ericsson ، Huawei و ZTE را نیز می‌توان نام برد. آنها قصد دارند تا پیشنهادات غیر مستقل 5G NR را در جلسه 3GPP که ماه آینده در شهر دوبرووینک کرواسی برگزار خواهد شد ارائه دهند.

شرکت‌های Nokia و Verizon در این بین به صورت کاملاً استثنائی قابل توجه می‌باشند. در جلسه روز یکشنبه نوکیا در بارسلون، رئیس و مدیر عامل شرکت نوکیا راجیف سوری گفت: ما در برخی از شهرستان‌های ایالات متحده، اولین راه حل تجاری 5G end-to-end را برای شبکه‌های بی سیم ثابت، اجرایی کرده‌ایم. همچنین اینتل درگیر اجرایی کردن توسعه پایه انجمن فنی 5G شرکت Verizon  می‌باشد.

مسئول پروژه اعلام کرد که گروه سعی دارد مشخصات 5G را به درستی با نام رایج 5G NR پشتیبانی کرده و اطمینان داد که سیستم موقت آنها با مشخصاتی که حداقل یک بار تست شده است سازگار خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب: