مدیر دفتر مدیریت پروژه شرکت صنایع ارتباطی آوا تاکید کرد: توسعه شرکت های فناور نیاز به اعمال سیاست هایی از جمله حمایت از ایده‌های نوآورانه و اعطای تسهیلات و وام دارد که در این فرایند منابع اقتصادی برای رشد و توسعه جامعه در اختیار فعالیت های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

سید علی تهرانی در گفت و گو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم، اظهار کرد: جلوگیری از خروج ارز، تولید کالاهای باکیفیت و قیمت مناسب و رسیدن به بالاترین سطح خودکفایی از دستاوردهای مهم شرکت های فناور است که منجر به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان، فقط تولید و توزیع اطلاعات و پرداختن به آموزش و پژوهش کافی نیست، بلکه موضوع قابل توجه بحث به‌کارگیری آنها در استفاده از منابع اقتصادی به‌صورت مداوم است، افزود: بهعبارتی کاربردی کردن دانش و استفاده‌ مؤثرتر از آن در گسترش ظرفیت هاست که تحقق اقتصاد دانش‌بنیان را ممکن می‌سازد و نقش شرکتهای فناور در این چارچوب قابل تعریف است.

تهرانی همچنین اظهار کرد: برنامه ریزی یکی ازاساسی ترین مسائلی است که هر سازمان برای پیشرفت نیاز دارد، ولی هیچ گاه بهترین برنامه ها بدون کنترل موفق نخواهد شد و سازمان را با چالش های بسیار مواجه می کند و به عبارت دیگر اعمال کنترل، شرط کامل برای اجرای موفق برنامه به شمارمی رود.

مدیر دفتر مدیریت پروژه شرکت صنایع ارتباطی آوا، افزود: درهمین راستا این شرکت واحد مستقلی با نام دفترمدیریت پروژه با دیدگاه و چشم انداز دستیابی بهتر به اهداف استراتژیک، دستیابی بهتر به اهداف پروژه ها، صرفه جویی منابع، مستندسازی تجربه سازمانی، افزایش دانش و تخصص تیم مدیریت پروژه و دستیابی به سطح بالاتری ازرضایت ذینفعان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اقدامات مهم این دفتر از بدو فعالیت رسمی خود که حدود 9 ماه از آن سپری می شود، اظهار کرد:  تکمیل مستندات پروژه ها، بررسی چالش های مدیران پروژه ها، اصلاح روش های مستند سازی با دیدگاه ذخیره شدن نیروها و زمان آنها برای اجرای بهتر پروژه ها، بررسی و اصلاح دستورالعمل های مربوط به کنترل پروژه، آموزش مدیران پروژه ها جهت بهره برداری از سیستم کنترل پروژه، شناسایی مدیران پروژه، استانداردسازی فرآیندهای مدیریت پروژه و بروزرسانی اطلاعات پروژه ها وهماهنگی های لازم جهت اتخاذ بهترین روش برای حصول نتیجه از مهمترین اقدامات محسوب می شود.

تهرانی با بیان اینکه هنوز در ابتدای راه هستیم، افزود: طبق مطالعات وبرنامه ریزی های انجام شده اقدامات گسترده ای برای بهبود مستمر و دستیابی به بالاترین سطح استاندارد داریم.

مدیر دفتر مدیریت پروژه شرکت صنایع ارتباطی آوا در عین حال بیان کرد:  معمولا به طور همزمان تعداد فراوانی قراردادهای جاری و تعداد قابل توجهی پروژه های تحقیقاتی در حوزه طراحی داریم که همزمان با نهادینه سازی اهداف دفتر، پروژه‌های ذکر شده به صورت منظم در دستور کار است و خوشبختانه نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

انتهای پیام