شماره‌ 55 ماهنامه‌ "نسل چهارم" به دو زبان فارسی و انگلیسی، ویژه‌ فروردین ماه 1399 با تمرکز ویژه بر «اقدامات اجرایی برای تحقق جهش تولید» و «نقش تحول دیجیتال در بحران کرونا» منتشر شد.

«سرمقاله» پنجاه و پنجمین شماره از ماهنامه نسل چهارم به قلم دکتر فرزانه غلام ابوالفضل، مشاور معاونت پارلمانی وزارت ارتباطات پیرامون «بحران کرونا و فرصت جهش در تحول دیجیتال» و «یادداشت ماه» به قلم دکتر رضا نقی زاه عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با محوریت «عصر پساکرونایی کسب‌وکارهای آنلاین و اینترنتی در ایران» و «یادداشت ویژه» به قلم دکتر پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با موضوعیت «موفقیت زیست بوم فناوری و نوآوری در مواجهه با کرونا» پرداخته است.

«تحلیل ویژه» این شماره از ماهنامه با عنوان «آیا چند برابر شدن رشد تولید در اقتصاد ایران امکان پذیر است؟» یادداشتی تحلیلی به قلم ساجد صمدی قربانی، کارشناس مسائل اقتصادی است که به بررسی بسترهای اقتصادی جهش تولید در کشور پرداخته است.

دکتر داود ادیب، رئیس اتحادیه  صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در «تحلیل ماه» تاکید دارد که «توسعه پایدار اقتصادی در فضای بدون بستر محقق نخواهد شد و با حضور نمایشی دولت، امکان ادامه فعالیت‌های اقتصادی میسر نیست».

در بخش «گام نخست» واکنش دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران به درخواست وزیر صمت از فعالان بخش خصوصی برای ارائه پیشنهادات به منظور تحقق اهداف جهش تولید، نشان داده شده است که فرامرز رستگار دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران بر لزوم اصلاح نوع مواجهه  دستگاه‌های دولتی با تشکل‌های خصوصی در آغاز سال «جهش تولید» تاکید داشته است.

نقش «اقدامات دولت در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فضای مجازی برای مقابله با کرونا» موضوعی است که در «گام نو» و «هوشمندسازی حمل ونقل کشور شتاب گرفت؛ از زمین تا آسمان!» سرفصلی است که در «یک گام به جلو» و «کرونا تهدیدی برای نسل جدید تلفن‌های هوشمند» هم مطلبی است که در بخش «داخل گود» این شماره از ماهنامه جای گرفته است.

در «گام ملی» به بخشی از اقدامات اجرایی سندیکا و اتحادیه  صنعت مخابرات ایران در سال «جهش تولید» اشاره شده است. همچنین «اقدامات و انتظارات کسب‌وکارهای فاوا برای جهش تولید و مبارزه با آفات بیماری کرونا» بر شمرده شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران، در «گفت‌وگوی ماه» این شماره از ماهنامه تاکید کرده است که برای تحقق شعار «جهش تولید» نیازمند اصلاحات اساسی در رویکردهای گمرکی، مالیاتی، تامین اجتماعی، روند مناقصات و خریدهای دولتی هستیم.

«همراه با اپراتورها» بخش دیگر از شماره 55 ماهنامه نسل چهارم است که اقدامات اجرایی اپراتورهای همراه و اینترنت را در آغاز سال جدید و هم‌زمان با بحران کرونا در راستای تقویت و پایداری ارتباطات و ارائه خدمات و سرویس‌های مطلوب به کاربران برشمرده است.

«جهان بعد از کرونا چگونه خواهد بود؟» عنوان موضوع «زیر ذره‌بین» این شماره از ماهنامه است که نظر تعدادی از اندیشمندان و صاحب‌نظران مطرح جهان پیرامون جهان پساکرونا را مطرح کرده است.

در «گزارش ماه» نیز عملکرد یک ساله صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه‌های مختلف مطرح شده است که نشان‌دهنده رشد قابل توجه خدمات اعطا شده به شرکت های دانش بنیان است.

بخش «انگلیسی» ماهنامه نسل چهارم نیز در این شماره همچون شماره‌های گذشته، برخی از سرفصل‌های مرتبط با فناوری‌های نوین در کشورمان را به منظور ارائه به خوانندگان انگلیسی زبان ماهنامه، برشمرده است.

گفتنی است؛ صاحب امتیاز و مدیرمسوول این ماهنامه "مسعود فاتح"، رئیس شورای سیاست گذاری دکتر "مهدی ادیبان"، سردبیر "مونا ارشادی فر" و دبیر تحریریه "زهرا طاهری" می باشند.

انتهای پیام

فایل پیوست: