مدیرعامل شرکت اپسان:
این روزها گوشی‌های تلفن همراه دیگر تنها وسایل ارتباطی نیستند. تحول بزرگی که در این عرصه رخ داده، گوشی موبایلمان را به وسیله‌ای برای یادگیری، دریافت اطلاعات ارزشمند و پر کردن اوقات فراغتمان نیز تبدیل کرده است. حالا دیگر در هر زمینه‌ای علاقه داشته باشید می‌توانید به سادگی خدمات مرتبط با آن را دریافت کنید. «اپسان» یکی از نام‌های پرآوازه در زمینه تولید و ارائه اپلیکیشن‌های موبایل و خدمات ارزش افزوده است که گوشی شما را به همراهی آگاه و سرگرم‌کننده تبدیل کرده است.

شرکت خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات اپسان، عضو گروه شرکت‎های فناپ، در ۱۷ آبان سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را در زمینه ارائه محصولات و خدمات تلفن همراه آغاز کرد. مدیرعامل شرکت اپسان ضمن تشریح فعالیت ها  و اقدامات مهم این شرکت، یکی از برنامه های اصلی  اپسان را نقش آفريني در قامت طراح، تجميع كننده و عرضه كننده خدمات محتوايي مبتني بر تلفن همراه اکوسیستم و یا زیست بوم دیجیتال فناپ می داند که در آن انواع و اقسام سرویس هایی که کاربران دریافت می کنند به صورت يكپارچه در اختیارشان قرار می گیرد.
کیوان جامه بزرگ در گفت و گو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم با بیان اینکه  بیش از 10 سال است که خدمات ارزش افزوده در بستر تلفن همراه فراگیر شده است، افزود: مجموعه فناپ از سال 90 در حوزه خدمات پرداخت همراه ورود کرد و یکی از شرکت های پیشگام در این بخش بود که بعد از تجربه های موفقی در زمینه موضوع خدمات ارزش افزوده، مقوله محتوایی تلفن همراه را نيز در دستور كار قرار داد.
وی، با بیان اینکه در این زمینه با هر دو اپراتور ایرانسل و همراه اول فعالیت و همکاری می کنیم، گفت: تمرکز جدی ما در همکاری با همراه اول تامين محتوا و خدمات ورزشی، فرهنگی و مذهبی بود كه اخيراً به عنوان تجميع كننده انواع خدمات ارزش افزوده اين همكاري ها توسعه يافته است. براي مشتركان ايرانسل هم بيش از ١٥٠سرويس ورزشي، فرهنگي، سرگرمی و سلامت طراحي و عرضه شده است.
جامه بزرگ ادامه داد: اخیرا نیز با رایتل  همکاری های خود را آغاز کردیم که بیشتر تمرکز ما بر روی محتوی غني مبتني بر 3G است. 
مدیرعامل شرکت اپسان، همچنین اظهار کرد: قاعدتا بیشتر تمرکز ما در سال های گذشته عمدتا بر بستر اس ام اس و ام ام اس بود و از سال گذشته که خدمات (3G) فراگیر شد برنامه ریزی جدی بر تولید محتواي غني مبتني بر داده کردیم که اين خدمات عمدتا مبتنی بر اپلیکیشن هاي تلفن همراه عرضه مي شود و در واقع سبد محصولات ما از 2G به 3G توسعه یافت. در حال حاضر بيش از يكصد بازي از برترين بازي هاي توليدكنندگان برتر جهان را مخصوص تلفن همراه در اپ استورهاي داخلي منتشر كرديم.
وی ادامه داد:  به طور کلی حدود 20 میلیون مشترک تلفن همراه از سرویس های ما در قالب مشترکان تلفن همراه استفاده می کنند و ما روزانه 25 تا 30 میلیون تراکنش را در اپراتورهای مختلف موبایل پردازش می کنیم. 
مدیرعامل شرکت اپسان، یکی از  معروف ترین سرویس های  شرکت اپسان را  سامانه های هواداري ورزشي عنوان کرد و افزود: حدود  3 سال تمرکز اصلی ما بر روی این موضوع بود و از شاخص ترین پروژه های ما سامانه های هواداری محسوب می شود كه مهمترين آنها باشگاه ٩٠٩٠ (هواداران تيم هاي ملي فوتبال)، دوبنده (هواداران كشتي ملي) و يال (دوستداران سواركاري) بوده كه به عنوان همكار فدراسيون هاي مرتبط مي باشد. 
جامه بزرگ، گفت:  اپسان با ایجاد بسترهای مناسب و ارائه محصولات و راه‌حل‌های جامع، امکان بهره‌برداری مشترکین اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل را از محصولات و خدمات خود فراهم کرده و با ارائه زیرساخت‌های فنی مناسب و نیروی انسانی کارآمد به عنوان تولیدکننده و توسعه‌دهنده محتوا، توسعه‌دهنده زیرساخت و بسترهای ارائه محتوا و جمع‌آوری کننده و نشردهنده محتوا، توانایی ارائه سرویس‎های مختلف بر بستر تلفن همراه کشور را داراست.
وی در عین حال بیان کرد:  برنامه ریزی ما به عنوان مکمل در حوزه خدمات ارزش افزوده، تقویت زنجیره ارزش هلدینگ فناپ و گروه مالی بانک پاسارگاد در حوزه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه است؛ به عنوان مثال زمانی که بحث شهروند هوشمند در فناپ مطرح می شود ما هم به سمت سرویس های مهم  در آن زمینه حرکت می کنیم و یا زمانی که هلدینگ فناپ و گروه سرمایه گذاری پاسارگاد به حوزه سلامت الکترونیک  ورود می کنند ما هم به سمت سرویس هایی می رویم که مرتبط با آن موضوع باشد.
 جامه بزرگ همچنین یکی از برنامه های مهم شرکت را مشاركت در ایجاد  اکوسیستم و یا زیست بوم  دیجیتال فناپ دانست که در آن انواع و اقسام سرویس هایی که کاربران روي تلفن همراه دریافت می کنند به صورت جامع و يكپارچه در اختیارشان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: نمونه هاي موفق جهاني اين زيست بوم ها گوگل، آمازون و یا مایکروسافت هستند که مجموعه اي هم افزا از انواع سرویس ها و محصـولات را به مشتریان ارائـــه می دهند و شرکت هایی هم به صورت محدود و منطقه اي این سبد محصولات را عرضه می کنند؛ ويچت و هوآوي نمونه محدودتر اين زيست بوم ها هستند. تلاش ما این است که اکوسیستم بومی مبتنی با نیازها، اقتضائات و الزامات جامعه اطلاعاتي ايراني ارائه دهیم.
مدیرعامل شرکت اپسان تاکید کرد: نقش شرکت اپسان به عنوان جزء مهم این اکوسیستم آن است که تلاش می کند در بحث طراحی این خدمات و توسعه بازار خدمات B2C نقش جدی ایفا کند.
وی همچنین خاطرنشان کرد که  اکوسیستم یک محصول  فيزيكي مشخص و واحد نیست و قاعدتا یک سیستم رشد یابنده بوده و به لحاظ تکنولوژی و روش های عرضه محصولات و خدمات به طور دائم در حال توسعه است واین اکوسیستم بايد خود را با روندهاي جدیدی که در دنیا مطرح می شود مثل اینترنت اشیا و یا رایانش ابری تطبیق دهد. 
مدیرعامل شرکت اپسان در پایان تصریح کرد:  موضوع انتقال و مهاجرت خدمات  از نسل 2 به  نسل 3 اقدام بزرگی بود و عمده تلاش ما این است که بتوانیم سرویس های ساده ای که قبلا به مردم عرضه می کردیم را در قالب خدمات غني تر بر بستر  Mobile broadband عرضه کنیم. 

انتهای پیام