مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران:
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، گفت: بیشترین موردی که امسال محسوس بود کاهش تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه بود و براورد ما این است که بین 30 تا 40 درصد نسبت به سال گذشته در همه سالن ها و اپراتورها کاهش مخاطب داشتیم و شاید جذابیت لازم را برای مشتریان نداشته است.
مهندس محمدرضا بیدخام در گفت‌وگو با ماهنامه نسل چهارم پیرامون ارزیابی از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی، اظهار داشت: درنمایشگاه امسال شرکت مخابرات ایران تحت عنوان گروه مخابرات ایران حاضر شد که شامل 10 شرکت و 8 استارتاپ بود.
وی ادامه داد: مساحتی که در اختیار ما قرار گرفت حدود 1600 تا 1800 متر بود. ما در 3 رده B2B ،B2C  وB2O سرویس ارائه دادیم  و در 25 کانتر سرویس های مخابراتی را به نمایش گذاشتیم و علاوه بر آنها شرکت های استارتاپی نیز با ما همکاری می‌کردند که فضایی حدود 100 الی 120 متر به آن ها اختصاص داده شده بود تا محصولاتشان را به نمایش بگذارند و استقبال خیلی خوبی هم از عملکردشان شد.
بیدخام، افزود: سالنی برای بخش خبر تهیه شده بود و رسانه هایی که درعرصه ارتباطات فعال هستند از جمله گروه رسانه ای سیتنا حضور بسیار پر رنگی در آنجا داشتند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، اظهار کرد: ما سعی کردیم اخبار را به صورت لحظه به لحظه گزارش دهیم و سایت های مختلف این کار را نیز انجام دادند و پوشش خبری بسیار خوبی صورت گرفت.
وی، گفت: امسال برند شرکت مخابرات پس از 65 سال ثبت شد، قاعدتا هر برندی در شرکت ها و اپراتورهای بزرگ شعاری دارند و ما با توجه به فراخوانی که داده بودیم، در سه مرحله شعار شرکت مخابرات، یعنی شعار برندینگ را انتخاب کردیم که با حضور جناب اقای مهندس آذری جهرمی رونمایی شد و این شعار به نام «ارتباط فراگیر» انتخاب شد که همان شعار را به عنوان شعار گروه مخابرات ایران در نمایشگاه تلکام استفاده کردیم.
بیدخام، اظهار کرد: برای سال آینده مهندس صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران کمیته ای در حوزه‌های  روابط عمومی، تجاری و مشتریان به اضافه یکی از اعضاء هیات مدیره تشکیل دادند که این گروه بتواند تمام نیازهای سال آینده نمایشگاه چه از نظر محتوایی و چه اجرایی را فراهم کند و می دانید محتوای نمایشگاه را معاونت های مختلف مثل معاونت های تجاری مشتریان و غیره به ما می دهند و اجرای آن بر عهده روابط عمومی است و روابط عمومی هم از همان روزی که نمایشگاه تمام شد، تیم خاصی را اختصاص داده است تا بتوانند اجرای خاصی برای سال آینده انجام دهند و این کار همین الان در حال اجراست و امیدواریم سال آینده رویکرد جدیدی داشته باشیم و بر اساس سرویس های بهتر و با کیفیت تر و جدیدتر برای مشتریان در نمایشگاه حضور داشته باشیم.
وی، پیرامون بحث ادغام نمایشگاه تلکام و الکامپ هم گفت: ادغام نمایشگاه الکامپ و تلکام بحثی است که از قبل هم بوده و نیاز به نظر کارشناسی دارد چراکه ماهیت الکامپ و تلکام متفاوت است. 
بیدخام، افزود: بیشترین موردی که امسال محسوس بود کاهش تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه بود و براورد ما این است که بین 30 تا 40 درصد نسبت به سال گذشته در همه سالن ها و اپراتورها کاهش مخاطب داشتیم و شاید جذابیت لازم را برای مشتریان  نداشته است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، اظهار کرد: با توجه به مسائل اقتصادی و اجتماعی، شرکت های بین المللی حضورشان کم رنگ تر شده بود و این خود دلیلی است برای حضور کمتر مخاطب. ما باید به دنبال سرویس های جذاب تر برای مشتریان باشیم چراکه مخاطب تلکام و الکامپ قشر خاصی هستند که قاعدتــا اگر سرویس ها جذاب تر باشند جوامع بیشتری می توانند حضور داشته باشند. با توجه به شرایط اقتصادی که در حال حاضر در کشور حاکم است قاعدتا تفاهم نامه و قراردادهای کمتری در نمایشگاه امضاء شده که همه دلیلی براین است که مخاطب کمتری داشته باشیم.
وی، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان کسی که در حوزه ارتباطات حدود 28 سال است که فعالیت می کنم نمایشگاه تلکام را جدای از الکامپ می دانم. تلکام ماهیت متفاوتی از الکامپ دارد. برای حوزه ارتباطات و مخابرات قطعا تلکام ارجعیت دارد.
بیدخام در پایان گفت: از همه کسانی که در عرصه برگزاری نمایشگاه تلکام زحمت کشیدند تشکر می کنم، از پرسنل شرکت مخابرات ایران تقدیر و تشکر می کنم، در حوزه روابط عمومی هم حوزه تجاری و حوزه مشتریان که سعی کردند با فعالیت هایشان نمایشگاه را بهتر برگزار کنند و با حمایت های مدیرعامل و اعضا هیات مدیره امسال نمایشگاه خیلی خوبی را داشتیم.
انتهای پیام