رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات، هدف اصلی از حضور در نمایشگاه تلکام بوسان کره جنوبی را حرکت به سمت “هاب” آموزش های ICT منطقه‌ای عنوان کرد و در عین حال تاکید کرد که خوشبختانه تا حد زیادی به این هدف دست یافته‌ایم.

دکتر وحید یزدانیان در گفت و گو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم با اشاره به حضور موفق دانشکده در نمایشگاه  بوسان کره جنوبی، اظهار کرد: در این نمایشگاه  کیت آموزشی اینترنت اشیاء را ارائه کردیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، البته این محصول مشابه خارجی نیز دارد، اما هزینه تولید آن توسط دانشکده تقریبا یک سوم هزینه‌ای است که دیگر  تولیدکنندگان خارجی برای آن صرف می کنند.

وی با بیان اینکه  نمایشگاه بوسان اتحادیه جهانی مخابرات محل عرضه دستاوردها بود، نه مکانی برای فروش محصولات، گفت: همکاران بنده مذاکرات خوبی با دیگر کشورها در این نمایشگاه داشتند و به منظور همکاری‌های مشترک آموزشی با کشورهای ازبکستان، تاجیکستان، چین و برخی کشورهای دیگر به گفت و گو نشستند.
یزدانیان یادآور شد: بحث آموزش IoT در دنیا جدی است و کشورهای بزرگ نیز درگیر آموزش اینترنت اشیاء هستند و باید به آن اهمیت خاصی داده شود.

رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات همچنین از انجام توافقاتی در این نمایشگاه درباره مقدمات برگزاری دو دوره آموزشی با اتحادیه جهانی مخابرات خبر داد که میزبان این دوره ها کشورمان است و شرکت کنندگان از کشورهای آسیا پاسیفیک حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه  به دنبال آن هستیم که از کشورهای آسیا و اقیانوسیه، دانشجو و علاقه مند به ایران دعوت کنیم تا آموزش ببینند، اظهار کرد: به امید خدا یکی از دوره ها را امسال و دوره بعدی را در سال آینده برگزار خواهیم کرد که در این دوره ها موضوعات تخصصی ICT مطرح می شود.

وی در بخشی ازسخنان خود با اشاره به اینکه دو موضوع اصلی را با اتحادیه جهانی مخابرات پیگیری می کنیم، گفت:  چارچوب همکاری های ما در حوزه آموزش و برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی است که این دوره ها مثل دوره های عادی نیست و باید کاملا استاندارد بوده و دقیق برگزار شود؛ البته برای رسیدن به این هدف باید شرایط، زیرساخت ها و الزامات مورد  نیاز فراهم شود و در عین حال اتحادیه نیز آن‌ها را تایید کند.

یزدانیان، موضوع دومی که دانشکده با اتحادیه به پیش می برد را بحث همکاری های تحقیقاتی دانشکده با ITU  عنوان کرد و افزود: اتحادیه جهانی مخابرات گروه‌های مطالعاتی مختلفی دارد که بعضی از این گروهها به اهداف دانشکده نزدیک است و در زمینه فعال سازی این گروه‌های مطالعاتی با ITU در حال مذاکره هستیم.

وی با بیان اینکه ITU، سالیانه توصیه نامه هایی را به همه کشورها ارسال می کند، توضیح داد: در این توصیه نامه موارد و توصیه هایی در زمینه های مختلف و به ویژه مباحث فنی  ICTبه کشورها داده می شود. پس از آن یکسری سوالاتی را مطرح کرده و به بقیه کشورها ارسال می کنند و کشورها نیز پاسخ های خود را به اتحادیه ارسال می کنند واتحادیه نیز این پاسخ ها را به کشوری که سوال مورد نظر را مطرح کرده بود ارسال می کند.

وی  ادامه داد: زمانی یک کشوری می تواند سوال مناسبی را ارائه داده و در عین حال پاسخی مناسب را دریافت و یا سوال دیگر کشورها را پاسخ صحیح دهد که گروههای مطالعاتی در این کشورها شکل گرفته و به خوبی فعالیت کنند، ما نیز در این راستا در حال تعامل هستم  که دو یا سه گروه تعاملی در داخل کشور تشکیل دهیم.

رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات در عین حال بیان کرد: توصیه نامه‌هایی که اتحادیه جهانی مخابرات می فرستد به این معنی نیست که صفر تا 100 آن را هر کشوری اجرا کند چون هر کشوری بر اساس اقتضائات جغرافیایی اش، توصیه نامه‌ها را بومی سازی می کند.

وی افزود: ما نیز گروههای مطالعاتی خودمان را شکل می دهیم و توصیه نامه ها را بومی‌سازی می کنیم که به اتحادیه ارسال کنیم، در عین حال هم در حال انجام مطالعات لازم برای پاسخ به سوالات ارسالی دیگر کشورها به اتحادیه هستیم.

انتهای پیام