مدیرکل دفتر روابط عمومی و بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، تشریح کرد:
مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: حضور شرکت ارتباطات زیرساخت در نمایشگاه تلکام بوسان به عنوان تنها شرکت حاکمیتی ایران در حوزه‌ ICT که وظیفه‌ ارتباطات بین الملل و تامین پهنای باند اینترنت کشور را به عهده دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود تا تعاملات لازم در ابعاد اقتصادی، بازرگانی، فنی، تبادل اطلاعات و به روز نمودن اطلاعات انجام گیرد و فرصت مناسبی برای توسعه‌ روابط بین الملل فراهم شود.

«حامدرضا اسماعیلی» در گفت‌وگو با خبرنگار نسل چهارم پیرامون حضور «شرکت ارتباطات زیرساخت» در پاویون ایران نمایشگاه ITU Telecom World طی دو سال اخیر، گفت: نمایشگاه تلکام  ITU هر ساله در نقاط مختلف جهان برگزار می شود و سال گذشته نیز این رویداد در کشور تایلند برگزار شد که شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن حضور در این رویداد موفق به اخذ لوح تقدیر غرفه‌ی برتر از دبیرکل ITU شد.

وی ادامه داد: امسال نیز نمایشگاه 2017 ITU Telecom World به عنوان معتبرترین و مهمترین رخداد نمایشگاهی سالیانه‌ی اتحادیه‌ی جهانی مخابرات، از تاریخ 25 تا 28 سپتامبر 2017 در بوسان کره جنوبی برگزار شد و شرکت ارتباطات زیرساخت به همراه سایر شرکت‌ها و موسسات در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه ITU حضور یافت، که شرکت‌های حاضر در پاویون به ارائه‌ توانمندی‌های خود در حوزه‌ی ICT پرداخته و با سایر شرکت‌های حاضر در نمایشگاه نیز مذاکره کردند.

اسماعیلی، افزود: آقای هولین ژائو، دبیرکل ITU، به همراه You Young Min، وزیـر علـــوم و ICT کـــره جنوبــی در اولیـــن روز بـرپایــی نمایشـــگاه 2017 ITU Telecom World در پاویون جمهوری اسلامی ایران و خصوصا غرفه‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت حضور یافتند که ضمن خوش آمدگویی، گزارشی از مجموع فعالیت‌ها، سرویس‌ها و خدمات قابل ارائه توسط شرکت ارتباطات زیرساخت تشریح شد. همچنین در سومین روز برپایی نمایشگاه نیز بار دیگر آقای ژائو با هیات همراه در جمع اعضای پاویون ایران و غرفه‌ زیرساخت حضور یافت و از حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه تقدیر کرد.

وی ادامه داد: وزیر ارتباطات زیمباوه نیز از غرفه‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت بازدید به عمل آورد و خواستار برگزاری کمیسیون مشترک بین دو کشور شد. همچنین وزیر ارتباطات آفریقای جنوبی نیز از غرفه‌ی شرکت ارتباطات زیر ساخت بازدید کرد که گزارشی از فعالیت های شرکت به ایشان ارائه شد.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: در این نمایشگاه، شرکت‌های مختلف در حدود 400 غرفه به ارائه‌ی توانمندی ها و فناوری های جدید پرداختند و بیش از 9100 نفر از آن بازدید کردند. 32 پاویون کشوری مشتمل بر کشورهای جمهوری اسلامی ایران، چین، ژاپن، آذربایجان، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، گابن، مالزی، غنا، اندونزی، برزیل، روواندا، سنگال، نیجریه، سودان، زیمباوه، فیلیپین، کامرون و ... در این نمایشگاه برپا شده بود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: «شرکت ارتباطات زیر ساخت» با حضور موثر و پر رنگ در نمایشگاه 2017 ITU Telecom World بوسان کره جنوبی موفق به انجام مذاکره با بیش از 40 نماینده‌ مخابراتی کشورها، اپراتورها، SMEها و فعالان بین المللی در عرصه‌ ارتباطات و مخابرات شد. همچنین با مراجعه به غرفه‌ اکثر کشورهای آفریقایی اقدام به طرح و حل مشکلات نامبرینگ اپراتورهای آفریقایی با اپراتورهای تلفن همراه کشورمان و دریافت نقاط تماس شد. در مجموع در این نمایشگاه سعی بر آن شد تا توانمندی‌های شرکت ارتباطات زیر ساخت در عرصه‌ی جهانی معرفی گردد.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه، اپراتورها و شرکت‌های بین المللی اشتیاق زیادی به توسعه‌ی روابط با شرکت ارتباطات زیرساخت از خود نشان دادند. همچنین در این نمایشگاه، جایگاه استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ی خاورمیانه به عنوان پایدارترین کشور و فرصت مناسبی که برای ترانزیت از طریق کشور ما برای سایر اپراتورهایی که نیاز به برقراری ارتباط از طریق ایران (و بالعکس) دارند، تبیین گردید. همچنین در خصوص ایجاد منطقه‌ آزاد چابهار و دعوت از شرکت‌ها برای ایجاد لندیگ کابل‌های خود در این منطقه اطلاع رسانی شد.

وی افزود: موضوعات اصلی که در این نمایشگاه به آن اشاره شد در خصوص استراتژی‌های سرمایه گذاری، ابداعات فنی و همچنین معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت های ارائه‌ سرویس‌های VOIP ، TDM، پهنای باند اینترنت، شهرهای هوشمند، اینترنت اشیاء، امنیت سایبری، نسل پنجم ، همکاری و مشارکت در ایجاد شبکه فیبرهای نوری و مراکز داده اینترنتی بود.

او ادامه داد: همچنین در حاشیه‌ این نمایشگاه، کارگاه‌ها و فروم‌های مختلف، با سخنرانی مقامات  عالی رتبه‌ دولتی و خصوصی حوزه‌ ICT  از کشورهای مختلف دنیا و مقامات ITU (حدودا 125 سخنرانی) برگزار شد. مهندس آذری جهرمی، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان نیز ضمن حضور در این نمایشگاه و بازدید از پاویون ایران و غرفه‌ی شرکت ارتباطات زیرساخــت با دست اندرکاران حاضر در نمایشگاه، گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وی افزود: حضور شرکت ارتباطات زیرساخت در نمایشگاه تلکام بوسان به عنوان تنها شرکت حاکمیتی ایران در حوزه‌ ICT که وظیفه‌ی ارتباطات بین الملل و تامین پهنای باند اینترنت کشور را به عهده دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود تا تعاملات لازم در ابعاد اقتصادی، بازرگانی، فنی، تبادل اطلاعات و به روز نمودن اطلاعات انجام گیرد و فرصت مناسبی برای توسعه‌ی روابط بین الملل فراهم شود.

انتهای پیام