قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فناپ خبر داد:
قائم مقام مدیرعامل شرکت فناپ با اظهار امیدواری از رونمایی پلتفرم جامع فناپی در الکامپ آینده، از توجه و تمرکز این شرکت به مباحث حوزه بین الملل در نمایشگاه سال آتی خبر داد.

حسین اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم با بیان اینکه فناپ در  الکامپ امسال  در 5 حوزه بانکی، پرداخت، تلکام، زیرساخت های فناوری اطلاعات و حوزه سرمایه گذاری شامل استارت آپ ها، سرمایه‌گذاری‌ خطرپذیر و شتاب‌دهنده در نمایشگاه حضور یافت، گفت: شعار ما در راستای موضوعات و حوزه های مرتبط با هوشمندی بود.
وی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی مبتنی بر هوشمندی را شعار فناپ قرار دادیم، تاکید کرد که فناپ قصد دارد زیرساخت هایی فراهم کند که صنایع دیگر نیز بتوانند از آن برای ارائه خدمات خود در حوزه های مختلف و در راستای هوشمندسازی به مردم استفاده کنند.

در الکامپ امسال به عنوان منادی شهر هوشمند معرفی شدیم

اسلامی درباره بازخوردهای نمایشگاه الکامپ امسال هم توضیح داد: ما در نمایشگاه سعی کردیم خودمان را به عنوان منادی شهر هوشمند معرفی کنیم و در واقع به دنبال سرزمین هوشمند هستیم.
وی ادامه داد:  نکته دیگر آن است که فناپ آرام آرام وارد خدمات B2C می شود چون تا قبل از این بیشتر به بانک‌ها، شهرداری‌ها و یا دیگر مراکز و سازمان‌ها خدمات ارائه می‌دادیم، ولی در حال حاضر با مردم به طور مستقیم وارد تعامل شده ایم و به دنبال  ارتباط با عامه مردم هستیم. 
قائم مقام مدیرعامل شرکت فناپ ادامه داد: موضوع سوم آن است که ما به دنبال ارتباط با مخاطبان هستیم. در الکامپ امسال مردم توانستند فناپ را به صورت جامع و کامل مشاهده کنند و از محصولات و خدمات آن آگاهی یابند و در واقع فناپ به صورت کامل در این نمایشگاه عرضه شد.وی اضافه کرد: در عین حال افرادی که در بسیاری از حوزه های مختلف نگاهشان هوشمند بوده و در واقع دیدگاهی همسان با فناپ دارند توانستند به طور کامل با این مجموعه آشنایی یافته و اگر علاقه‌مند به حضور و فعالیت در این مجموعه هستند همکاری خود را اعلام کنند.
اسلامی در عین حال تاکید کرد: سال بعد تلاش می کنیم استوارتر از امسال در الکامپ حضور یابیم و معتقدیم این رشد مداوم خواهد بود. 

توجه به حوزه بین الملل در الکامپ سال آینده

قائم مقام مدیرعامل شرکت فناپ، توجه به مباحث حوزه بین الملل را از موارد مورد تاکید در نمایشگاه الکامپ سال آینده عنوان کرد و افزود: مخاطبان، غرفه داران و امیدواریم بازدیدکنندگانی نیز از خارج از کشور به این نمایشگاه اضافه شوند و نگاهمان برای سال آینده آن  است که بعضی از محصولات را به مصرف کننده نهایی ارائه داده و معرفی کنیم که البته  امسال بخش های مختلف را معرفی کردیم.
اسلامی با بیان اینکه امیدواریم در الکامپ سال آینده پلتفرم جامع فناپی را رونمایی کنیم، ادامه داد: در این راستا زیرساخت هایی را فراهم خواهیم کرد  که مبتنی بر آن اکثر شرکت های فعال ICT می توانند یک سری از خدمات خود را در آن بستر ارائه دهند. 
وی در این باره توضیح داد: نگاهمان این است زمانی که شخصی وارد خانه جدیدی می شود و نیاز به اینترنت، تلویزیون تعاملی، وای فای یا تلفن ثابت دارد همه را بتوانیم در قالب دیوایس فناپی به آنها عرضه کنیم؛ همچنین مشتری برای پرداخت های خود از طریق موبایل، POS و یا هر روش دیگر بتواند از بستر فناپ این سرویس ها را دریافت کند.
وی تصریح کرد: پلتفرمی در حوزه های مختلف ارائه خواهیم داد که به عنوان مثال شرکت های ارائه دهنده خدمات فروش بلیت و یا دیگر شرکت ها بتوانند مبتنی بر زیرساخت‌های ما خدمات خود را ارائه دهند.اسلامی در عین حال تاکید کرد: مهمترین نتیجه و بازخورد ما از این نمایشگاه دریافت راهبرد مناسب از مخاطبانمان بود؛ مخاطبانی که مشتریان ما بوده و یا مخاطبانی که در زمره استارت آپ ها از ما خدمات می گیرند و یا کسانی که مخاطبان حوزه ICT هستند و تمایل به همکاری با ما دارند.وی، چشم انداز فناپ را ارائه یک اکوسیستم و پلتفرمی دانست که مبتنی بر آن بسیاری از شرکت های ICT خدمات جدیدی به مردم ارائه می دهند .

استراتژی اصلی فناپ، حرکت به سمت مشتری نهایی است

 وی در عین حال استراتژی اصلی فناپ را حرکت به سمت مشتری نهایی دانست و مهمترین هدف این مجموعه را ارائه خدمات با کیفیت و سبک زندگی ایرانی هوشمند دانست که مردم بتوانند با لذت، آسایش و اطمینان زندگی کنند.
قائم مقام مدیرعامل شرکت فناپ همچنین اظهار امیدواری کرد که در سال آینده فناپ بتواند در بخش بین الملل حضوری فعال داشته باشد.

 اسلامی با بیان اینکه از زمان بازگشت مسوولیت برگزاری الکامپ به سازمان نظام صنفی رایانه ای ما نیز تصمیم گرفتیم حضور خودمان را در این نمایشگاه فعال کنیم، گفت: فناپ به سمت مشتری نهایی تمرکز دارد و امسال سال دوم حضور ما در الکامپ بود. 
وی با بیان اینکه فناپ  در سال گذشته در دو بخش مجزا و دو سالن حضور داشت که یکی به عنوان غرفه مرکزی و دیگری با عنوان غر فه استارت آپ های مرتبط با فناپ بود، افزود: امسال یک غرفه مرکزی و در واقع جزیره مرکزی را در سالن 38 به خود اختصاص دادیم که توانستیم در آن مکان کل گروه فناپ، محصولات و خدماتش را ارائه داده و معرفی کنیم.

تعداد 3 یا 4 مجوز صادر شده برای FCPها کافی بود

قائم مقام مدیرعامل شرکت فناپ  در بخشی از سخنان خود همچنین درباره پیش بینی خود از بازار FCPها  و با بیان اینکه  تعدد بالای FCP ها، بازار پیچیده ای را ایجاد کرده است، اظهار کرد: این موضوع نیازمند تجدید نظر است. از دیدگاه بنده حداکثر تعداد مجوزهایی که باید برای FCP صادر می شد 3 یا  4 مجوز بود.وی افزود: مصرف اینترنت در میان عموم مردم و یا شرکت ها رو به افزایش  است و این بازار رشدی مداوم دارد، بنابراین FCPها نیز با تهدیدهایی رو به رو بوده و رقبایی دارند و از طرفی فرصت هایی نیز برای آنها وجود دارد که همان بحث کشش بازار و افزایش نیاز مصرف کنندگان به این سرویس ها است.
وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات این موضوع به نوعی حل شده و از طرفی مخابرات نیز در راستای این هدف با وزارت خانه همراهی کرده تا بتوان به اهداف مورد نظر  FCPها دست یافت.
مطابق پیش بینی قائم مقام مدیرعامل شرکت فناپ، در آینده تعدادی از FCPها حذف شده و یا از رتبه های اول و مناسبی برخوردار نخواهند بود و فقط حدود چهار FCP خدمات خود را توسعه خواهند داد تا جایی که احتمالا 4 یا 5 شرکت در حوزه FCP به الکامپ بعدی بیایند.

انتهای پیام