عضو هیات رییسه‌ کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:
دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تاکید دارد که زمانی ظرفیت صنعت مخابرات داخل به حد مطلوبی رسید، از ورود شرکت های خارجی به بازار مخابرات کشور جلوگیری شود.
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفت‌وگو با ماهنامه نسل چهارم، در ارزیابی صنعت مخابرات داخلی با توجه به وجود تحریم‌ها، گفت: همیشه وجود تحریم‌ها باعث شکوفایی صنعت داخلی شده است، در عین آنکه در مقطعی محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی را برای ما به وجود می‌آورد و مشکلاتی را طبیعتا خواهیم داشت، ولی در بلندمدت موجب آن می‌شود که فرزندان فهیم ایرانی به سطح بالایی از تکنولوژی و علم دست یابند.
عضو هیات رییسه‌ کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اظهار کرد: نمونه‌هایی را در صنایع مختلف به خصوص صنعت مخابرات داخلی شاهدیم و این شکوفایی خود به خود به وجود می‌آید، ولی این تحریم‌ها برای ما آزمون هستند و باید بتوانیم از آن عبور کنیم و از طرف دیگر دولت باید پس از آنکه ظرفیت داخلی ایجاد شد، مانع ورود شرکت‌های خارجی به داخل شود تا نتوانند بازار داخل را در دست گرفته و به صنعت ما خساراتی را وارد کنند و جای صنعت داخلی را بگیرند.
دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزود: با توجه به شرایط فعلی شاهد مشکلاتی خواهیم بود ولی این مشکلات مقطعی هستند که امری طبیعی است و برای صنعت مخابرات داخلی افق خوبی پیش بینی می‌شود. تکنولوژی و علوم در این حوزه پیشرفت کرده است ولی در این لحظه با توجه به شرایط حاکم دچار مشکلاتی خواهیم بود، اما در نهایت این سختی‌ها باعث تقویت صنعت و تکنولوژی داخلی خواهد شد.
حسینی کیا در رابطه با نقش دولت در حمایت از صنعت داخلی نیز، افزود: این شرایط حضور دولت را می‌طلبد که پای کار آمده و با حمایت صنعت داخلی، این صنعت به شکوفایی کامل دست یابد.
انتهای پیام