یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ساماندهی فضای مجازی را از جمله مهمترین اولویت های کاری پیشنهادی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد.

غلام محمد زارعی، نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس  در گفت و گو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم درباره مهمترین اولویت های کاری پیشنهادی به وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در راستای استفاده مردم از ظرفیت فناوری های جدید اقتصادی در چارچوب های مشخص و در شرایطی  که نگرانی های فرهنگی در زمینه استفاده از فضاهای مجازی وجود دارد، باید تمهیداتی اندیشیده شود که به همه ابهامات به خوبی پاسخ داده  شده و در عین حال  شرایط و زیرساخت های لازم برای استفاده بهینه از این فضا و از سویی امنیت لازم فراهم شود.

وی افزود: گسترش شبکه اینترنت در روستاها به جهت نیاز مردم و فعالیت های اقتصادی و تجاری که وجود دارد ضروری به نظر می رسد و در این راستا باید زیرساخت های مورد نیاز فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه باید آقای جهرمی به موضوع تامین زیرساخت های مربوط  به ارتباطات و فناوری اطلاعات توجه لازم را داشته باشد، گفت: برای پیشرفت و توسعه در حوزه ICT توجه به زیرساخت ها امری لازم و ضروری است تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.این نماینده مجلس در عین حال نهایی شدن شبکه ملی اطلاعات را از دیگر مواردی برشمرد که  وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات باید بر روی آن  تمرکز داشته و اقدامات لازم را در این مسیر انجام دهند.

زارعی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مناطق محروم و روستایی،  گفت: یکی از اقدامات مهم دولت باید تمرکز و توجه به این مناطق باشد تا آن ها نیز عادلانه از خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات، اینترنت و آنتن دهی مناسب و رضایتبخش بهره مند باشند و در عین حال امکاناتی که برای شهرها ایجاد می شود در این مناطق نیز فراهم  شود.

وی با اشاره به ارتباطات روستایی نیز توضیح داد: در اکثر مناطق روستایی اجرای طرح USO پاسخگوی نیاز مردم نبود و در عین حال  روستائیان انتظار دارند از تلفن های ثابت با هزینــه کم بهــره مند شود.

وی افزود: در گذشته  روستاها از تلفن های ثابت روستایی با هزینه کم استفاده می کردند، اما این تلفن ها را جمع کردند و در حال حاضر استفاده از تلفن های همراه برای آن ها پرهزینه بوده و از این موضوع ناراضی هستند، ما از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این انتظار را داریم  که در رابطه با مشکلات روستاییان تمهیداتی بیندیشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در عین حال به اقدامات موثری که در این سال ها در حوزه ICT انجام گرفته اشاره کرده و ضمن تقدیر و تشکر از این اقدامات، توسعه شبکه تلفن همراه در سراسر کشور را از جمله نقاط قوت این حوزه عنوان کرد.

زارعی همچنین اظهار کرد: در بخش توسعه و گسترش  ICT  در اقصی نقاط کشور به توفیقات خوبی دست یافتیم که مرهون زحمات دوستان فعال در این بخش هاست، در عین حال توسعه شبکه های ارتباطی و تلفن های همراه نیز از دیگر مواردی است که جا دارد از تمامی فعالان این حوزه ها نیز تشکر شود .

وی  در عین حال توسعه و گسترش فیبرنوری را از دیگر مواردی عنوان کرد که می توان به عنوان نقاط قوت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به آن اشاره کرد.

این نماینده مجلس، در پایان تاکید کرد: البته اقدامات مفید زیادی در این حوزه انجام شده که همگی جای تقدیر دارد و در عین حال باید  به این نکته نیز توجه شود که با توجه به رشد سریع این حوزه نباید از قافله عقب بمانیم و کشورمان باید بتواند به تکنولوژی های روز دنیا دست یابد و برای همه وزرا و از جمله آقای جهرمی آرزوی توفیق روزافزون داریم.

انتهای پیام