مدیر مرکزآموزش و پژوهش شرکت صنایع ارتباطی آوا، تعامل با مراکز علمی و پژوهشی دانشگاهی معتبر داخلی و خارجی، رصد آخرین روندهای فناوری و بازار صنایع مخابراتی و پیش بینی تحولات در این حوزه در بازه زمانی 5 تا 10 سال آینده را از مهمترین وظایف دفتر مطالعات آینده دانست.

دکتر غلامعلی حسنی صدر در گفت و گو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم با بیان اینکه دفتر مطالعات آینده در سال جاری در این شرکت ایجاد شد، گفت: یکی از فعالیت های مهم این دفتر در واقع رصد فعالیت گروه های مطالعاتی در مجامع بین المللی مخابرات مانند ITU و ATP و غیره است، از سویی  دسترسی به کلیه مستندات، نشریات و اخبار و اطلاعات علمی ITU برای استفاده پژوهشگران و کارشناسان شرکت و  تهیه پروپوزال های پژوهشی در زمینه فناوری های نوین حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از دیگر وظایف دفتر مطالعات آینده محسوب می شود که در مرکز آموزش و پژوهش شرکت  قرار دارد.

وی در عین حال بیان کرد:  فعالیت های مرکز آموزش و پژوهش با رویکرد فناوری‌های نسل جدید مخابراتی و آموزش های نوین در زمینه های راهبری و نگهداری مراکز تلفن نسل جدید NGN آوا، فناوری اطلاعات و آسیب های فضای سایبری، مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات برای مدیریت بحران، متمرکز است.

مشاور مدیرعامل شرکت صنایع ارتباطی آوا ادامه داد: از دیگر فعالیت های مرکز، دوره‌های آموزش تخصصی کارآفرینی در فناوری اطلاعات، کاربردهای IOT در شرکت های مخابراتی، SDN، NFV، NGN/IMS، تکنولوژی BPMS در مدیریت فرآیند های سازمانی، همگرایی در شبکه های مخابراتی با مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ارائه گواهینامه مشترک با مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور است.

وی با بیان اینکه این شرکت دارای رتبه یک آموزش و پژوهش از شورای عالی انفورماتیک است، گفت: برگزاری سمینار های آموزشی و پژوهشی با رویکرد فناوری های نوین  ICT، ثبت اختراعات پژوهشگران شرکت و همکاری علمی با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نیز از فعالیت های موثر این مرکز است.

دکتر حسنی صدر همچنین از ادامه ثبت اختراعات توسط این مرکز و با کمک سازمان ثبت اختراعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد که از چند ماه گذشته شروع شده است.

انتهای پیام