1395-07-23 20:10
دسته بندی: 
یک متخصص امنیت شبکه نقشه‌ای تعاملی تهیه کرده که در آن اطلاعات لازم برای دسترسی رایگان به اینترنت در بسیاری از فرودگاه‌های جهان گردآوری شده است. این نقشه موهبتی بزرگ برای کسانی است که بسیار در سفرند.

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، اگر زیاد سفر می‌کنید و هر از گاهی سر از یکی از فرودگاه‌های جهان درمی‌آورید، حتما می‌دانید که یافتن "وای‌فای" رایگان به محض ورود به بسیاری از فرودگاه‌ها، کار آسانی نیست. آنیل پولات، مسافر و متخصص امنیت، حالا نقشه‌ای تعاملی تهیه کرده که کار را برای مسافران از همیشه آسان‌تر می‌کند. این نقشه حاوی اطلاعات شبکه‌های فرودگاه‌ها و رمز عبور آنها برای استفاده رایگان کاربران است.

تا کنون اطلاعات اتصال به اینترنت در ۱۳۱ کشور جهان در این نقشه تعاملی ارائه شده، اما پایگاه داده (بانک اطلاعاتی) آن رو به توسعه است و به زودی همه فرودگاه‌های جهان را در بر خواهد گرفت.

برای دیدن این نقشه روی این لینک کلیک کنید: https://goo.gl/9bDpdQ  

اینترنت از حقوق اساسی بشر است و برای بسیاری از کسانی که همواره در سفر هستند، پرداخت هزینه‌های هنگفت اتصال به اینترنت به‌خصوص در فرودگاه‌های دنیا کار آسانی نیست. آنیل پولات، مبتکر طراح این نقشه تعاملی، بلاگر سفر است و متخصص امنیت. او در حال سفر به دور دنیاست و این فقط یکی از سرویس‌هایی است که برای تسهیل سفر به مخاطبانش ارائه کرده است.

وبلاگ آنیل پولات را می‌توانید از اینجا بخوانید: https://foxnomad.com

او در معرفی خود آورده که در شش سال گذشته مشغول سفر دور دنیا بوده و تا کنون ۸۰ کشور جهان را دیده است. او شیفته سفر، تکنولوژی و فرهنگ است؛ علائق و مهارت‌هایی که از او یک "هکر سفر" ساخته. آنیل پولات تا کنون چندین کتاب هم منتشر کرده که حاصل تجربه‌های ناب و پیوندی عمیق میان عرصه‌های مورد علاقه اوست.
 

نقشه اینترنت رایگان در فرودگاه‌های جهان

این نقشه تعاملی همواره در حال به‌روز شدن است و پولات تلاش خواهد کرد تا همه تغییرات احتمالی را در اسرع وقت در آن اعمال کند. همه کاربران می‌توانند با ارسال اطلاعات از فرودگاه‌های اطراف خود، برای ارتقای کیفیت این نقشه مشارکت کنند. روی نقشه به سادگی می‌توانید روی هر یک ازهواپیماهای آبی که نشانگر فرودگاهی خاص در جهان است کلیک کنید تا اطلاعات کامل مرتبط با اتصال به اینترنت رایگان را در آن بیابید.

در برخی موارد اطلاعات تا حدی جزیی است که حتی می‌توانید ببینید برای دریافت سیگنال بهتر، بهتر است کجا جا خوش کنید و غرق دنیای آنلاین‌تان شوید. این نقشه به صورت اپلیکیشن هم برای iOS (آی‌فون و آی‌پد) و هم برای اندروید ارائه شده است.

دریافت اپ برای آی‌فون: https://goo.gl/y1W1Gv

دریافت اپ برای اندروید: https://goo.gl/JRkghq

انتهای پیام