مدیرعامل نخستین اپراتور مجازی تلفن همراه کشور:
1395-07-08 05:10
دسته بندی: 
مدیرعامل شرکت کیش سل پارس به عنوان نخستین اپراتور مجازی تلفن همراه کشور در نشست خبری نمایشگاه تلکام، گفت: این سیم کارت‌ها در دو فاز به صورت اعتباری و دائمی از اواسط آذرماه و اواخر بهمن ماه وارد بازار ارتباطات کشور می شود.

به گزارش سایت نسل چهارم، هوشنگ مرتضوی، مدیرعامل اولین اپراتور مجازی (MVNO) کشور از ارائه‌ی سیم‌کارت‌های این اپراتور با نام ایران‌تل و سامان‌تل در دو فاز که فاز نخست از اواسط آذرماه و فاز دوم از اواخر بهمن ماه و اوایل اسفند ماه سال جاری خبر داد.

وی هدف از ارائه این سیم کارت‌ها را تمرکز بر موضوع بانکداری الکترونیکی عنوان کرد و گفت: با استفاده از این سیم کارت‌ها کاربر می‌تواند به تمام خدمات بانکداری موبایلی دسترسی داشته باشد و نقل و انتقال پولی انجام دهد.

مدیرعامل شرکت کیش سل پارس با بیان اینکه سیم کارت‌های این اپراتور در مدل سرویس های عام و سرویس های خاص که مشتریان بانکی را هدف قرار داده است وارد بازار خواهد شد، ادامه داد: بر اساس قراردادی که با یکی از اپراتورها بسته‌ایم، شبکه‌ی اپراتور مجازی از طریق شبکه‌ی این اپراتور فعال خواهد شد و کیفیت ارائه‌ی سرویس های آن تضمین شده است.

وی با بیان اینکه تعرفه‌ی این سیم کارت‌ها مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم و مقررات ارتباطات است، ادامه داد: این سیم کارت‌ها با پیش شماره ۰۹۹۹۹ وارد بازار می شود.

مرتضوی با بیان اینکه موضوع ورود اپراتورهای مجازی به بازار ارتباطات موضوعی جدید است و در دنیا نیز تازه راه اندازی شده است، گفت: مطالعات نشان می دهد که حدود ۷۲ درصد این تجارت با شکست مواجه می شود و بسیاری از فعالان این صنعت در این حوزه موفق نخواهند بود اما در صورت سرمایه گذاری مناسب و نقشه راه دقیق، می توان این امید را داشت که این پروژه در ایران با موفقیت همراه باشد.

سیتنا اضافه می‌کند؛ اپراتورهای تلفن همراه طبق مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موظف شدند حداکثر تا سوم آبان سال جاری حداقل یک قرارداد عمده‌فروشی با دارندگان موافقت اصولی پروانه‌ی اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) و همچنین حداکثر تا سوم آذرماه 95 حداقل یک قرارداد دیگر را با سایر دارندگان موافقت اصولی پروانه MVNO منعقد کنند.

در همین راستا شرکت خدمات ارتباطی رایتل در سوم خردادماه سال جاری با شرکت کیش سل پارس به عنوان یک اپراتور مجازی به توافق رسید. در نتیجه‌ی این توافق قرارداد همکاری دو اپراتور در همان بازه زمانی تسلیم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد.

بر اساس این خبر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اصلاحاتی را در تاریخ 11 مرداد ماه سال جاری به شرکت خدمات ارتباطی رایتل اعلام و این شرکت پس از انجام تمامی اصلاحات، قرارداد اصلاحی را در تاریخ اول شهریور ماه برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال کرد.

بر مبنای قرارداد همکاری شرکت کیش سل پارس با شرکت خدمات ارتباطی رایتل، شرکت مذکور به عنوان اولین اپراتور مجازی موفق به کسب پروانه‌ی ارایه‌ی خدمات از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد.

انتهای پیام