در دیدار وزیر ارتباطات با رئیس شرکت سامسونگ الکترونیک، صورت گرفت:
1395-06-10 14:50
دسته بندی: 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در کره جنوبی بسر می برد ضمن بازدید از مرکز تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت سامسونگ با رئیس این شرکت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سایت نسل چهارم، دکتر واعظی در این دیدار ضمن استقبال از سفر ماه می رئیس جمهور کره جنوبی به ایران و توافقات به عمل آمده در این سفر، همکاری های مشترک دو کشور در حوزه‌ی ICT و تبادل تجربیات و دستاوردهای متقابل در این زمینه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به بازار گسترده‌ی ایران و کشورهای همسایه، آمادگی لازم برای سرمایه گذاری و تولید مشترک فناوری های جدید حوزه‌ی ICT و ایجاد مراکز تحقیقاتی و توسعه‌ای وجود دارد.

وی با اشاره به سابقه‌ی طولانی همکاری های حوزه‌ی ICT و شرکت های بخش خصوصی دو کشور، اظهار داشت: با توجه به فضای پساتحریم زمینه های گسترده‌ی همکاری وجود دارد و مایلیم شرکت های کره ای در زمینه‌ی انتقال تکنولوژی پیشرفته و بخصوص در زیرساخت های ارتباطی نقش موثرتر و فعال تری داشته باشند و این همکاری ها به سمت سرمایه گذاری و تولید مشترک حرکت کند.

جی کی شین، رئیس شرکت سامسونگ الکترونیک نیز با اشاره به نقش حوزه‌ی ICT و تکنولوژی های نوین در توسعه‌ی اجتماعی جامعه‌ی بشری، اعلام کرد: به دلیل فقدان منابع طبیعی برای توسعه‌ی کره جنوبی راهی جز توسعه و سرمایه گذاری صنعت ICT و بهبود زیرساخت های این صنعت برای ما وجود نداشت.

وی با بیان این که تلاش می کنیم سایر کشورها را از دستاوردهای تکنولوژیک خود بهره مند سازیم، ادامه داد: آمادگی کامل در زمینه‌ی معرفی دستاوردهای تکنولوژی خود به جمهوری اسلامی ایران داریم.

وی اظهار داشت: همزمان با برگزاری مسابقات جهانی 2018 ، نسل پنجم (G5) موبایل را عرضه خواهیم کرد که این تکنولوژی می تواند انقلاب جدیدی در حوزه‌ی ارتباطات ایجاد کند.

شین با ابراز خرسندی از دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دستاودهای این شرکت، از امضا سندی بین مرکز تحقیقات وزارت ارتباطات و شرکت سامسونگ به عنوان سنگ بنای همکاری های آتی یاد کرد.

در این بازدید که مسئولین ذیربط شرکت ها و حوزه های تخصصی وزارت ارتباطات و اپراتورهای ایرانی و شرکت مخابرات حضور داشتند، طرفین نسبت به چارچوب های همکاری مشترک و ظرفیت‌های بازار ایران تبادل نظر کرده و به توافقات اولیه دست یافتند.

انتهای پیام