مدیرعامل رایتل، تاکید کرد:
1395-06-01 04:00
دسته بندی: 
مدیرعامل رایتل، گفت: در طول دوره‌ی 40 روزه‌ی اجرای آزمایشی طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه، بیشترین مهاجرت مشترکان اپراتورها به سمت رایتل بوده است.

به گزارش سایت نسل چهارم به نقل از سیتنا، مهندس سید مجید صدری، در مراسم آغاز بهره‌برداری تجاری از طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP)، اظهار کرد: همانگونه که مستحضرید طرح ترابردپذیری برای مهاجرت یک مشترک از یک اپراتور تلفن همراه به اپراتور دیگر است. این طرح اولین بار در سال 1997 در کشور سنگاپور اجرا شد و پس از آن سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی به سمت اجرای این طرح حرکت کردند و در حال حاضر این طرح در 80 کشور دنیا اجرا شده است.

صدری در ادامه به نمونه‌ی موفق ترابردپذیری در کشور همسایه، ترکیه اشاره کرد که در نوامبر 2008 موفق به اجرای این طرح شد و گفت: البته کشور کنیا در سال 2011 به سمت اجرای ترابردپذیری حرکت کرد که تنها حدود هفت درصد مشترکان، معادل 47 هزار نفر اقدام به ترابرد کردند.

وی در ادامه به اقدامات رایتل برای اجرای طرح ترابردپذیری اشاره کرد و گفت: ایجاد قابلیت ترابرد برای رایتل یک فرصت استثنایی است تا بتواند سهم بازارش را اضافه کند.

وی گفت: از آنجا که رایتل 20 درصد از سهم بازار دیتای موبایل کشور را در اختیار دارد، همچنان در حال توسعه است و رومینگ ملی هم به ما کمک شایان کرده است و در آینده می‌توانید شاهد تحولات دیگری در این اپراتور باشید.

وی افزود: حدود 11.500 نفر روز در رایتل صرف اجرای پروژه‌ی ترابردپذیری شد و با مشکلاتی که برای ادامه کار با وندور ZTE پیش آمد به سمت شرکت‌های داخلی و بومی سازی پروژه‌ها روی آوردیم که نهایتا در بومی سازی پروژه موفق بودیم.

به گزارش خبرنگار سیتنا، صدری تاکید کرد: زمان اجبار برای استفاده از سرویس یک اپراتور پایان رسیده و در حال حاضر مشترک به دنبال قیمت مناسب و کیفیت مطلوب است و در این شرایط هیچ اپراتوری حاشیه‌ی امنیت ندارد و مردم حق انتخاب دارند.

وی افزود: با نظارت سازمان تنظیم مقررات است که رقابت سالم بین اپراتورها ایجاد می‌شود؛ چرا که رقابت ناسالم به ضرر همه‌ی مردم خواهد بود. در این 40 روز دوره‌ی آزمایشی طرح، مشترکان بدون تبلیغ به سمت رایتل مهاجرت کردند و باید اعلام کنم که در این دوره بیشترین ترابرد به سمت رایتل بوده است.

وی ادامه داد: استراتژی ما این بوده است که به عنوان اپراتور دیتا به سرویس‌دهی بپردازیم و همین نکته‌ را با قوت دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل رایتل در پایان گفت: از زحمات دکتر واعظی و دکتر عمیدیان و سایر همکارانشان که در طول اجرای این طرح زحمات شایانی کشیده اند و همچنین شرکت زعیم و پایا تشکر می‌کنم؛ چرا که همین پروژه‌ها مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام