مدیرعامل همراه اول خطاب به رگولاتوری:
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، گفت: از آن جا که باند 2600 برای ارائه سرویس در نسل چهار به ما اختصاص داده شده است، طبیعتا ارائه سرویس در این باند فرکانسی با مشکلات بیشتری همراه خواهد بود و طبیعتا مشترکانی که بتوانند در این باند از سرویس های نسل چهار استفاده کنند نیز بسیار محدود خواهد شد؛ به عبارت دیگر تنها 5 درصد از مشترکان امکان دریافت سرویس در این باند فرکانسی را خواهند داشت.

به گزارش نسل چهارم، مهندس وحید صدوقی در گفت و گو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم پیرامون موضوع پهنای باند در نسل های بالای تلفن همراه که هم اکنون همراه اول امکان ارائه سرویس در آن ها را پیدا کرده است، گفت: پهنای باند مهمترین منبع توسعه اپراتورهاست و به عبارت دیگر توسعه اپراتورها بر مبنای پهنای باند صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل همراه اول ادامه داد: بحث هزینه، کیفیت و سرویس دهی به پهنای باند برمی گردد و در حال حاضر یکی از دغدغه های جدی وزارت ارتباطات و اپراتورها اختصاص باند پایین برای ارائه سرویس نسل های بالا توسط اپراتورهاست.

وی خاطرنشان کرد: باند 700 و 800 در صورت استفاده اپراتورها می تواند توسعه چشمگیری به همراه داشته باشد و ارائه سرویس در نسل های بالا را متحول کند.

وی ادامه داد: در این صورت امکان تکمیل پوشش همراه اول در LTE با سرعت بالا فراهم خواهد شد و در نهایت امکان ارائه سرویس به مشترکان سراسر کشور در زمان کوتاهتری میسر می شود.

وی افزود: در فرکانس های پایین هزینه اپراتورها به شدت کاهش خواهد یافت و در نهایت قیمت تمام شده برای مشترکان کاهش قابل توجهی خواهد داشت و می توان با قیمت مناسب یک سرویس مطلوب به مشترکان ارائه کرد.

صدوقی با اشاره به توسعه نسل های بالا در همراه اول، گفت: ما توسعه 3G را به سرعت در کل کشور در دستور کار قرارداده ایم ولی در روند توسعه LTE با سرعت کمتری همراه هستیم؛ چرا که ما برای توسعه نسل چهار درخواست باند مطلوب با فرکانس پایین را ارائه داده ایم و در حال مذاکره با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستیم تا بتوانیم باند بهتری را دریافت بکنیم و توسعه را سریعتر انجام دهیم.

وی توضیح داد: در نسل سه مشترکان آمادگی بیشتری برای استفاده از سرویس های این نسل داشته اند. چون 90 درصد تلفن های همراه و مودم ها نیز نسل سه را پشتیبانی می کرد، اما در نسل چهار کمتر از 5 درصد گوشی ها امکان پشتیبانی از سرویس ها و خدمات این نسل را در این باند فرکانسی که به ما اختصاص داده شده است را دارا می باشند.

صدوقی خاطرنشان کرد: از آن جا که باند 2600 برای ارائه سرویس در نسل چهار به ما اختصاص داده شده است طبیعتا ارائه سرویس در این باند فرکانسی با مشکلات بیشتری همراه خواهد بود و طبیعتا مشترکانی که بتوانند در این باند از سرویس های نسل چهار استفاده بکنند نیز بسیار محدود خواهد شد؛ به عبارت دیگر تنها 5 درصد از مشترکان امکان دریافت سرویس در این باند فرکانسی را خواهند داشت.

مدیرعامل همراه اول تاکید کرد: در باند 700 و 1800 امکان ارائه سرویس به 15 تا 20 درصد مشترکان فراهم خواهد شد به همین دلیل درخواست استفاده از باندهای پایین تر را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا آماده هرگونه همکاری با مقامات مسوول در وزارت ارتباطات هستیم تا در نهایت بتوانیم با توسعه هر چه سریعتر امکان ارائه سرویس در کوتاهترین زمان برای تعداد بیشتری از مشترکان را فراهم کنیم.

صدوقی در خصوص مشکلات فرکانسی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سازمان صداوسیما برای اختصاص باندهای فرکانس پایین به اپراتورها و تخلیه این باندهای فرکانسی پایین توسط صداوسیما گفت: در کلان قضیه مشکلات فرکانسی بین نهادها و سازمان ها وجود دارد، اما باید فرکانسی که به اپراتورها اختصاص می یابد پاک بوده و امکان ارائه سرویس مطلوب به مشترکان در این باند فرکانسی فراهم باشد و این باند فرکانسی متناسب با نیاز مشترکان و سازمان ها در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

مدیرعامل همراه اول تاکید کرد: ما در حوزه توسعه 3G به وققه ای 10 ساله مواجه بودیم و در توسعه نسل چهار نیز با تاخیر زمانی 5 ساله توسعه را آغاز کردیم که می توانیم با واگذاری فرکانس مناسب به اپراتورها این روند توسعه را تسریع کنیم و سریعتر نیاز مشترکان را برآورده نماییم.

انتهای پیام