"نخستین کنسرت آنلاین در بستر شبکه ملی اطلاعات با اجرای سالار عقیلی در حوزه هنری توسط شش اپراتور پخش شد و با ارائه رایگان پهنای باند اینترنت توسط شرکت ارتباطات زیرساخت به اپراتورها، کاربران نیز امکان مشاهده رایگان این کنسرت را پیدا کردند".

مونا ارشادی فر در یادداشت سردبیر یازدهمین شماره از ماهنامه نسل چهارم نوشت: "اینک می توان گفت که با پیوستن زنجیره‌های اصلی شبکه‌ ملی اطلاعات در شهریورماه، بعد از سال ها شاهد بهره برداری کامل از این شبکه ملی خواهیم بود که پخش آنلاین و رایگان کنسرت سالار عقیلی با سرعت بالا یکی از مصداق های عینی اجرای این شبکه است، اقدامی که البته پس از سال ها تلاش متخصصان داخلی و با تکیه بر نقش سیاستگذاری و راهبری شورای عالی فضای مجازی و سازمان فناوری اطلاعات ایران و اقدامات اجرایی شرکت ارتباطات زیرساخت و سایر زنجیره های این چرخه به بهره برداری رسیده است و این تازه اول راه است.
با توجه به نياز روزافزون كشور به برقراري و توسعه شبكه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه مستمر تكنولوژی های ارتباطی، ارائه خدمات نوين مبتنی بر شبكه های اينترنتی، گسترش تقاضاي آحاد مردم جهت دريافت خدمات به صورت الكترونيكي و نيز رشد چشمگير دسترسی كاربران به اينترنت در سال های اخير، لزوم توسعه شبكه های دسترسی با سرعت و كيفيت مناسب، بیش از پیش ضرورت می یابد که افزایش سطح دسترسی کاربران به شبکه ملی اطلاعات در چارچوب اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از جمله مهمترین این موارد است.
همانطور که مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با شماره پیش رو تاکید کرده است؛ شبکه ملی اطلاعات تعاریف و چارچوب مشخصی دارد و بر مبنای قانون نقش شرکت زیرساخت هم تعریف شده است. نقش زیرساخت، نقش شبکه مادر مخابراتی در شبکه ملی اطلاعات است. زیرساخت باید فیبر می کشید، ظرفیت انتقال ایجاد می کرد و مراکز تبادل ترافیک داده (IXP) ایجاد می کرد و همچنین دیتاسنترها را راه اندازی می کرد، که این اقدامات را در سطح مطلوبی اجرا کرده و وظایف این شرکت در حیطه شبکه ملی اطلاعات به لحاظ کمی به رقم 100 درصدی رسیده است، اما در حوزه ارتقاء کیفیت باید همچنان شاهد تلاش مدیران و متخصصان این شرکت باشیم.
از سوی دیگر از انجا که راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات مصداق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است، همانطور که مهندس جهرمی اذعان داشته است؛ در حوزه اقتصاد مقاومتی، استفاده از حداکثر توان داخلی و بومی سازی تکنولوژی در حوزه شبکه ملی اطلاعات در شرکت زیرساخت همواره مورد تاکید بوده است که امید است این روند نیز همچنان ادامه یابد تا به سرمنزل مقصود برسد.
در نهایت باز هم تاکید می شود، با راه اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات و افزایش شاخص های کیفی در این شبکه شاهد افزایش تمایل کاربران ایرانی برای دسترسی هرچه بیشتر به خدمات این شبکه ملی خواهیم بود و در این میان نباید از نقش موثر شرکت ارتباطات زیرساخت و سرویس دهنده های خدمات بر بستر این شبکه ملی غافل باشیم چرا که حضور موثر و کیفی این سرویس دهنده ها بر بستر شبکه ملی اطلاعات نقش تعیین کننده ای خواهد داشت".

انتهای پیام