مدیرکل دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری های نوین مرکز پ‍ژوهش های مجلس:
1395-05-30 22:15
دسته بندی: 
مدیرکل دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری های نوین مرکز پ‍ژوهش های مجلس، با بیان اینکه پروژه‌های جدید شرکت زیرساخت و اقدامات این شرکت به ویژه در جهت کاهش قیمت اینترنت، نشان داده است که تغییرات جدید مدیریتی ایجاد ‌ شده موثر بوده است، گفت: راه اندازی مرکز تبادل ترافیک و سامانه پایش نیز از اقدامات مکملی است که علاوه بر تحقق اهداف بخش ارتباطات در برنامه های توسعه می تواند در جهت افزایش کیفیت نیز بسیار موثر باشد.

دکتر مهدی فقیهی، عضو هیات علمی و مدیرکل دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری های نوین مرکز پ‍ژوهش های مجلس شورای اسلامی است. او علاوه بر تسلط موضوعی بر مباحث تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، به دلیل مدیریت موضوعی دهها گزارش و اظهارنظر کارشناسی تدوین شده در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در همه این سال‌ها، جزو مدیرانی است که بر پایه استدلال سخن می‌گوید. او که دارای کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات و دکتری مدیریت - تصمیم گیری و خط مشی گذاری است به عنوان استاد مدعو در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و سایر نهادهای آموزشی دیگر سابقه تدریس دارد.

دکتر فقیهی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم، می‌گوید که کاهش نرخ اینترنت باید همراه با اقدامات دیگر نهادها از جمله سازمان تنظیم مقررات به ویژه در حوزه  نظارت بر بازار ارتباطی کشور باشد که مردم بتوانند هم کاهش قیمت را تجربه کنند و هم در کنار آن افزایش کیفیت را درک کنند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های جدید شرکت زیرساخت و اقدامات این شرکت به ویژه در جهت کاهش قیمت اینترنت، نشان داده است که تغییرات جدید مدیریتی ایجاد ‌ شده موثر بوده است، گفت: راه اندازی مرکز تبادل ترافیک و سامانه پایش نیز از اقدامات مکملی است که علاوه بر تحقق اهداف بخش ارتباطات در برنامه های توسعه می تواند در جهت افزایش کیفیت نیز بسیار موثر باشد.

وی در عین حال بیان کرد: البته این موضوع  ابتدای راه است و اقدامات در این زمینه باید توسعه پیدا کند زیرا به عنوان نمونه برخی کشورهای کوچک حاشیه خلیج‌فارس به تنهایی هشت مرکز تبادل ترافیک دارند.فقیهی همچنین تاکید کرد: همگام با توسعه مراکز تبادل ترافیکی باید  شبکه های تحویل محتوا توسعه پیدا کند تا کیفیت شبکه بالاتر رود و سرویس های با کیفیت بالاتر و دسترسی بهتر در اختیار کاربران قرار گیرد.

وی گفت: این موضوع  از سوی دیگر منجر به افزایش بهره وری شبکه، ارایه سرویسهایی جدید از طرف ارایه دهندگان سرویس و به دنبال آن  منافع اقتصادی و اجتماعی می‌شود که حتی می‌تواند بر بازار اشتغال فناوری اطلاعات به ویژه بخش خدمات و محتوا تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

انتهای پیام