روابط عمومی سروشپلاس در بخش پیام رسان های بومی شماره 102 ماهنامه نسل چهارم، آورده است: تیم فنی سروشپلاس نخستین و باتجربهترین تیم فنی فعال در حوزه فناوری پیامرسانی در ایران است که از سال ۱۳۹۱ با بیش از ده سال سابقه فعالیت، به توسعه این پیامرسان در بسترهای اندروید، وب و وب اپلیکیشن پرداخته است. سروشپلاس پس از استقبال غیرمنتظره کاربران در سالهای ۹۶ و ۹۷ و تجربه همزمانی بیش از یک میلیون کاربر، تغییر تکنولوژی ارتباطی و ارتقای سطح کیفیت پیامرسان را در برنامه بلندمدت خود قرار داد. به این نحو نسل پنجم این پیامرسان با تغییر زیرساختی پروتکل ارتباطی و با انتقال بیش از ۱۸ میلیارد رکورد پیادهسازی شد تا بزرگترین پروژه عملیاتی کشور در صنعت آیتی با موفقیت به پایان برسد.مهمترین ماموریت سروشپلاس در سال ۱۴۰۲ پایدار سازی سروشپلاس بوده است. سروشپلاس پس از مهاجرت به زیرساخت جدید خود، توانسته با تغییر اساسی فناوری پیامرسانی و پروتکل ارتباطی خود، از قطعیهای متناوب جلوگیری کرده و ارتباط کاربران با سرورهای خود را پایدار کند. اتصال ۲۴ ساعته پیامرسان و سرعت بالای دریافت و ارسال فایل در نسل ششم سروشپلاس، نتیجه این برنامهریزی بلندمدت است که با تلاش شبانهروزی متخصصان این پیامرسان ممکن شد.
بهبود تجربه کاربری
بازطراحی رابط کاربری نسخه ششم سروشپلاس در کنار خلق تجربهای لذتبخش برای کاربران فضای مجازی، با تلفیق اصول فنی طراحی محصول و هنر طراحی گرافیک توانسته نمونه بارزی از ترکیب کاربردپذیری و لذت بصری در یک محصول دیجیتال باشد. در این پروژه، بیش از ۳۰۰۰ صفحه در سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی بازبینی شدند تا محصولی با استانداردهای جهانی به کاربران ارائه کنند.
در نسخه ششم سروشپلاس، فضای داخلی این پیامرسان از جمله صفحات چت و گفتگو، بخش تنظیمات و مدیریت حساب کاربری با تفاوت چشمگیری از طراحی سابق آن در نسخه پنجم ظاهر شدهاند. سادگی و روان بودن صفحات مختلف این پیامرسان در کنار خوانایی بیشتر، وضوح پالت رنگی و تایپوگرافی دلنشین، از جمله تغییراتی است که در نسخه شش سروشپلاس به چشم میخورد. بهبود یکپارچگی اپلیکیشن با ایجاد یک طراحی منحصربهفرد، افزایش ثبات و جذابیت بصری در عین سادگی تنها بخشی از پیادهسازی پروژه نسخه ششم به حساب میآید.
سرویسهای ارائهشده در نسل ششم
در نسل ششم، سرویس محتوایی پستچین با قابی جدید در اختیار کاربران قرار گرفت. این سرویس با بهرهگیری از هوش مصنوعی، محتوای منتشرشده در بستر کانالهای این پیامرسان را بهصورت اکسپلور و تایملاین و در دستهبندیهای موضوعی دلخواه برای کاربران نمایش میدهد. همچنین سرویسهای درآمدزایی کانالداران، تبلیغات درونکانالی ، داشبورد مدیریت کانال و افزودن تنظیمات «آخرین بازدید» با انتشار نسخه ششم و برای حمایت هرچه بیشتر از کسبوکارهای کوچک و بزرگ در سروشپلاس توسعه داده شد.
در کنار نسخههای جدید اندروید، نسل دوم وب و وباپلیکیشن سروشپلاس نیز در تابستان ۱۴۰۲ منتشر شد و در اختیار ۲۶۰ هزار کاربر فعال ماهانه وب قرار گرفت.
دستاوردهای سروشپلاس در ۱۴۰۲
• بیش از ۸.۵ میلیون شماره یکتا رجیستر شده
• بیش از ۴.۵ میلیون کاربر جدید
• پیک بیش از ۳۵۰ هزار همزمانی کاربران
• ۱۳۴ میلیون تماس صوتی و تصویری
• بیش از ۱۶ میلیارد چت شخصی
• ۳.۵ میلیون کانال فعال
• بیش از ۴ میلیون گروه فعال
امروز با فراهم کردن زیرساخت امن تبادل پیام برای کاربران، پیامهای متنی، صوتی و تصویری بهصورت رمزنگاری شده و با بالاترین امنیت به دست مخاطبین سروشپلاسی میرسد. پیادهسازی معماری جدید پیامرسان با جدیدترین و پیشرفتهترین دیوارهای محافظتی، سروشپلاس را از هرگونه خطر نشت اطلاعات محفوظ میدارد. هم چنین افزایش مقیاسپذیری، ظرفیت میزبانی پیامرسان را تا ۲۰۰ میلیون کاربر بالا بردهاست.
اجرای پروتکلهای امنیتی چندلایه، گواه دیگری بر تضمین کیفیت و امنیت محصول نهایی ما بود. در حقیقت، این فناوری و معماری جدید سروشپلاس است که با جلب رضایت کاربران و رسیدن به امتیاز ۴.۲ در کافه بازار، توانسته بیش از ۵ میلیون کاربر فعال روزانه را همراه کند.
انتهای پیام