عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در صورتی که انحصار در زمینه خرید پهنای باند برداشته شود قیمت‌ها رقابتی خواهند شد و در این صورت مشتری براساس دو عامل کیفیت و قیمت انتخاب خواهد کرد؛ بنابراین باید به شرکت های خصوصی اجازه فعالیت در این زمینه داده شود.

دکتر موید حسینی صدر، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم در خصوص بحث ورود شرکت های خصوصی در زمینه خرید پهنای باند اینترنت، گفت:  در تمام دنیا شرکت های خصوصی در این زمینه بسیار فعال هستند و این حضور موجب رقابتی شدن فضا می شود.

وی ادامه داد: برای کاهش نرخ پهنای باند اینترنت، باید اپراتورهای تأمین کننده دیگری نیز از بخش خصوصی وارد شوند و نهایتا تامین کننده های متعددی وارد عرصه شده و خدمات ارایه دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  دست شرکت های خصوصی باید در بخش خرید  پهنای باند باز باشد، گفت: این اتفاق منجر به افزایش رقابت در این بازار و در نتیجه افزایش کیفیت و سرعت بالای اینترنت می شود.

وی، افزایش کیفیت و سرعت اینترنت را در جهت گسترش دولت الکترونیک نیز تاثیر گذار دانست و افزود: در حال حاضر زندگی ما به اینترنت وابسته است و در صورتی که اینترنت مطمئن با سرعت بالایی داشته باشیم انجام بسیاری از رفت و آمدهای غیرضروری از طریق استفاده از دولت الکترونیک کاهش خواهد یافت.

این نماینده مجلس نهم گفت: در حال حاضر به دلیل انحصار خرید پهنای باند در برخی موارد قیمت ها و خدمات اینترنت نسبت به درآمد مردم بالاست؛ بنابراین ضروری است تا به سمت فضایی برویم که اینگونه خدمات از طریق بخش خصوصی نیز تامین شود.

حسینی صدر با اشاره به محدودیت های فعلی و انحصار در زمینه خرید پهنای باند اینترنت، تصریح کرد: به این ترتیب عملا رقابتی نیز بین شرکت ها وجود ندارد، بنا براین با ورود شرکت‌های خصوصی به حوزه پهنای باند، فضای رقابت ایجاد شده و زمینه کاهش قیمت‌ها فراهم خواهد شد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در صورتی که به شرکت‌های خصوصی اجازه فعالیت در ورود به حوزه پهنای باند اینترنت به  داخل کشور داده شود، تاثیر بسیاری در کاهش مشکلات و کاهش قیمت خواهد داشت.

وی گفت: در صورت سهیم بودن بخش خصوصی فعالان این حوزه می توانند در این زمینه نیز سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام